Ринок таксі в Україні вимагає реформування. Це розуміють і самі таксисти і уряд. Спроби ліцензування призвело лише до збільшення корупції в галузі. Отримувати ліцензію дорого і довго, тому більшість таксистів працює без ліцензій. На ринку таксі сьогодні 250-300 тисяч чоловік займаються перевезенням як таксисти-професіонали.
Ринок таксі в Україні зараз на 95% відсотків знаходиться в тіні. Його ніхто не контролює, система ліцензування зазнала фіаско, відсутній інструментарій для контролю безпеки і якості перевезень, немає дієвих механізмів підвищення конкуренції та компенсації пасажирам у разі аварії, а податки і збори від роботи таксі практично нульові.
Реформа цього ринку назріла давно, однак далі численних законопроектів справа не пішла.
Зараз розробляється законопроект, який враховує інтереси таксистів, пасажирів і держави.
Основна ідея законопроекту – відмова від ліцензування легальних таксистів і узаконення їх роботи шляхом патентування.
Наступний важливий пункт – скасування зобов’язань по оформленню ФОП. Це позбавить водіїв від необхідності самостійно подавати звітність та сплачувати податки і внески. Купівля патенту буде одночасно сплатою всіх зборів і податків.
Наступна новація – скасування обов’язкової наявності сертифікованого таксометра. Замість нього можна використовувати смартфон.
Замість необхідності подавати документи в Укртрансбезпеку – пропонується подавати декларацію про початок діяльності, про що буде свідчити покупка водієм патенту.
Замість перевірки права займатися господарською діяльністю, ліцензії, наявності таксометра, символіки – перевіряти тільки наявність дозволу автомобільного індивідуального перевізника (АІП).
Законопроект також пропонує створити реєстр перевізників і диспетчерських служб.
Ми інформували, що уряд загрожує взятися за таксистів, які діють без ліцензії.
Також ми писали, що Нацбанк почав перейматися тарифами на таксі.