Дефіцит кадрів відчувають три чверті роботодавців в Україні

Фото: Європейської Бізнес Асоціації
Поділитися:

До цього висновку дійшли есперти, згідно  Дослідженню ринку праці України, проведеному Європейською Бізнес Асоціацією (ЄБА) у співпраці з експертом з аналітики ринку праці Тетяною Пашкіною. Метою дослідження є продовження аналітичної роботи над виявленням основних тенденцій ринку праці у часи війни.

Зміни у персоналі у 2023 році

Респонденти відзначили, що у 2023 році в їх компаніях сталися такі основні зміни:

  • 79% повідомили про підвищення рівня заробітної плати;
  • 46% зазначили про розширення функціоналу та прийом нових працівників;
  • 36% повідомили про збільшення бюджетів на розвиток, навчання та утримання персоналу;
  • 27% повідомили про підвищення бонусів та премійних виплат; 10% повідомили про скорочення персоналу.

Допомога працівникам у 2023 році

97% респондентів підтвердили, що компанії повністю виплачують заробітну плату, 85% зазначили, що працівникам виплачують бонуси та премії. 49% повідомили, що їх компанії надавали психологічну підтримку працівникам, а 47% — що організовували освітні курси для всього персоналу.

Серед інших форм допомоги було відзначено, що деякі компанії продовжують сплачувати податки працівників, які проживають за кордоном, та запроваджують міжнародні програми медичного страхування для працівників. Також є компанії, що компенсують працівникам витрати на електроенергію, Інтернет та частково на оренду житла.

Позитивні зміни в компаніях у 2023 році

Представники управління персоналом повідомили про позитивні зміни, які відбулися в їх компаніях у 2023 році, а саме:

  • забезпечення безперебійності бізнес-процесів та бронювання працівників; страхування життя працівників;
  • збільшення обсягів експорту;
  • оптимізація штату працівників та поліпшення виробничих процесів;
  • оплачування дитячих садків, відкриття власного спортзалу та масажного кабінету;
  • запровадження програми підтримки повернення демобілізованих ветеранів на робочі місця;
  • збільшення попиту на навчальні програми для співробітників;
  • зростання соціальної відповідальності бізнесу;
  • підтримка працівників, які втратили житло через військові дії;
  • підключення до читацьких сервісів з онлайн доступом до книг для співробітників та їх родин;
  • збільшена увага до добробуту та ментального здоров’я працівників;
  • виплата заробітної плати мобілізованим працівникам та надання їм необхідної допомоги;
  • покращення залученості та лояльності персоналу;
  • розвиток нових напрямків та виходження на нові ринки;
  • збільшення клієнтської бази та обсягів продажів; відновлення фінансових показників до довоєнного рівня.

54% учасників дослідження зазначили, що в їх компаніях є можливість працювати дистанційно, проте не для всіх категорій працівників. 28% вказали, що дистанційна робота можлива для всіх працівників, а лише 17% зазначили, що в їх компаніях немає можливості працювати дистанційно.

Працівники за кордоном.

52% респондентів повідомили, що кількість працівників, які наразі працюють та проживають за кордоном, не перевищує 5% від загального штату компанії, тоді як у 19% респондентів за кордоном перебувають 6-10% працівників.
Важливо також відзначити, що 32% респондентів повідомили, що всі працівники компанії наразі проживають та працюють в Україні, що вище, ніж у попередні періоди. Крім того, деякі компанії використовують тимчасові контракти за кордоном, після закінчення яких працівники можуть повернутися в Україну.

Серед країн, де проживає найбільше працівників компаній, були названі Польща, Німеччина, Чехія, Румунія, Велика Британія, Іспанія, Ізраїль, Нідерланди, Словенія, Австрія, Норвегія, Бельгія, США, Швейцарія, Канада, Латвія, Італія, Люксембург.


за матеріалами Європейської Бізнес Асоціації
Фото: Європейської Бізнес Асоціації

Читайте також
22 Травня 2024 року - 10:41
У Комітеті з питань економічного розвитку під керівництвом Голови Комітету...
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила