«В Україні страховий ринок майже не зростає, збільшуються суми страхових платежів» – експерт

Поділитися:

Нацбанк оприлюднив план заходів безвиїзного нагляду за страховиками у 2022 році. Про це повідомляє прес-служба НБУ.

Цього року безвиїзні наглядові дослідження стосуватимуться, зокрема, таких питань діяльності страховиків, як аналіз руху ОВДП та грошових коштів; оцінка якості дебіторської заборгованості; оцінка нерухомості, зокрема земельних ділянок; поглиблена оцінка діяльності перестраховиків; поглиблена оцінка ОСЦПВ-страховиків; оцінка адекватності формування страхових резервів; контроль над виконанням нормативів щодня; моделювання запровадження формули Solvency I та нових вимог до прийнятних активів.

«Тематика наглядових досліджень обумовлена ​​низкою ризиків, які на сьогодні виявлені на ринку страхування. Серед них проблеми з платоспроможністю, випадки несправедливої ​​оцінки землі та іншої нерухомості, недорезервування, надання недостовірної інформації про обсяг прийнятних активів, виконання нормативів тільки на звітну дату тощо», — пояснив регулятор.

Отримання інформації та документів здійснюватиметься за запитами від НБУ.

Крім того, Нацбанк для отримання додаткової інформації проводитиме робочі зустрічі з керівництвом, наглядовими радами та акціонерами страхових компаній за потреби.

«Також регулятор може звернутися і до аудитора страховика, Органу громадського нагляду за аудиторською діяльністю та Фонду державного майна України», — йдеться у повідомленні.

Там рекомендували страховикам уже зараз провести власне «тестування» за вказаними вище параметрами та за необхідності розробити плани заходів щодо приведення своєї діяльності у відповідність до вимог законодавства України.

Про ситуацію на ринку страхування після початку регулювання НБУ поговорили із директором Асоціації страхового бізнесу В’ячеславом Черняхівським на телеканалі «Перший Діловий».

Черняховський пояснив, як відбився на ринку той факт, що знизилася кількість учасників страхового ринку: «Ми можемо порівнювати певні цифри і ці цифри завжди треба порівнювати не окремо, а в контексті економічної ситуації. І якщо ми подивимося на економічну ситуацію та врахуємо інфляційну складову, то побачимо, що ринок практично не зростає і зростання здійснюється не внаслідок того, що збільшується клієнтська база. Здебільшого зростання відбулося шляхом того, що виросли платежі у цих клієнтів».

«Було кілька компаній, які дійсно не активно поводилися на ринку, але вони працювали у своєму сегменті і у них були свої клієнти, які десятиліттями у них обслуговувалися. Ці компанії платили податки, платили зарплати і, відповідно, до них не було жодних претензій, крім того, що нові вимоги, які поставили в десятки мільйонів гривень додаткового капіталу, просто перевищували річний оборот. Тому цим компаніям довелося добровільно піти. Їх до цього просто змусили, інакше відібрали б ліцензію через невідповідність показників, а це б принесло величезні санкції неможливості працювати керівниками цих компаній протягом 5 років на ринку тощо», – експерт прокоментував ситуацію з компаніями, які довго працювали на ринку, але добровільно пішли з нього.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу