Майже крах. Зменшення державних субсидій б’є на попит єлектормобілів в Європі

Поділитися:

Виробники автомобілів відкладають досягнення цільових показників викидів і заборону на двигуни внутрішнього згоряння, а споживачі відмовляються від електромобілів, як тільки закінчуються стимули. Зменшення продажів електромобілів в Європі – це болюче свідчення того, що ринок ще не готовий стояти самостійно, що змушує уряди вимагати додаткової підтримки, поки доступні електромобілі не стануть реальністю. Перевищення забруднює порти, а фабрики зменшують виробництво – це червоний прапор для кліматичних цілей регіону та ризику нових скорочень робочих місць після масових звільнень Tesla Inc. на цьому тижні.

Без субсидій електромобілі все ще занадто дорогі для багатьох водіїв. Страховка та ремонт коштують дорожче, ніж у автомобілів із двигуном внутрішнього згоряння, і багато потенційних клієнтів все ще незадоволені обмеженістю інфраструктури зарядки. Тим часом швидкий технологічний прогрес та цінова війна Tesla призвели до різкого падіння вартості при подальшому продажу, що завдає шкоди вартості володіння.

“Ми втрачаємо темп”, – сказав Маттіас Бергман, генеральний виконавчий директор автомобільної групи Mobility Швеція, продажі якої в першому кварталі знизилися майже на п’яту частину. “Ринок більше не зростає, а частка електромобілів на ринку фактично зменшується”.

Для галузі вже занадто пізно повертати назад. Volkswagen, Mercedes-Benz, Stellantis та інші виробники автомобілів вклали мільярди і тепер намагаються створити нові модельні лінії, навіть не зважаючи на ослаблення попиту.

Минулого місяця продажі в Європі знизилися на 11% порівняно з попереднім роком, що допомогло перевернути ринок назад, оскільки в Німеччині, Швеції та Італії спостерігалося зниження продажів електромобілів приблизно на 30%.

Зміни в стимулах стали толчком до розвороту. Німеччина, яка намагається зекономити під час надзвичайної бюджетної кризи, раптово припинила свою популярну програму субсидування наприкінці минулого року, що призвело до зниження продажів електромобілів удвічі в грудні.

У Швеції, одному з найрозвинутіших ринків електромобілів в Європі, де 39% нових автомобілів, проданих минулого року, були оснащені акумуляторними батареями, уряд припинив стимулювання, а потім знизив податки на пальне, що зробило автомобілі з двигунами внутрішнього згорання дешевшими порівняно з ними.

“Люди просто не заробляють достатньо, щоб купувати ці автомобілі”, – сказав Лоран Фавр, генеральний директор французького постачальника автозапчастин OPmobility. “Між попитом та пропозицією існує розрив, і це нормально, що субсидії не будуть тривати вічно. Реальність нас наздоганяє”.

Читайте також
22 Травня 2024 року - 10:41
У Комітеті з питань економічного розвитку під керівництвом Голови Комітету...
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила