Революцію в сфері міського транспорту справило поява мобільних додатків для пошуку поїздок. За минулий з тих пір час багато країн внесли ті чи інші зміни в законодавство, які б відповідали духу часу, і в той же час дозволяли державі захищати інтереси і економіки, і пасажирів. Тепер подібна революційна реформа назріла і в Україні.
Завдання цієї реформи такі:
- перегляд застарілих норм;
- адаптація законодавства України до сучасних технологій;
- зняття монополізації на послуги таксі;
- виключення таксометрів з технічного обладнання таксистів;
- поліпшення якості послуг таксі.
Український ринок таксі, за оцінками Офісу ефективного регулювання BRDO, становить близько 40 мільярдів гривень. 98% його учасників – з 220 тисяч – працюють неофіційно: це як позбавляє державу податків, так і підвищує ризики для пасажирів. При цьому, за даними КМІС, 84% українців підтримує присутність на ринку перевезень мобільних додатків.
Реформа пропонує розмежувати поїздки на таксі і перевезення автомобілями на замовлення. В останню категорію і повинні потрапити машини, які знаходяться за допомогою мобільних додатків.
Для легальної роботи як «автомобільний перевізник на замовлення» буде потрібно отримати електронний дозвіл. Шоферам потрібно мати медичну довідку і не мати судимостей. Поїздки повинні бути застраховані. Роль податку виконує плата за дозвіл.
Нагадаємо, що Національний банк України простежив статистику коливання цін і торфообразованія послуг на таксі, які підвищили свою цінову
Реформа пропонує розмежувати поїздки на таксі і перевезення автомобілями на замовлення планку, незважаючи на зниження вартості палива. Про це йдеться у відповідному звіті з боку НБУ.
Як значиться в повідомленні національного регулятора, карантин по-різному вплинув на різні сфери України і коли одна частина сервісу послуг фактично не міняла свої цінники вартості (наприклад, сервіси доставки), то інша частина поспішила збільшити свої кишені за рахунок карантину.
Раніше повідомлялося, що в Кабінеті Міністрів України збираються простимулювати діяльність тих служб таксі, які мають в своєму розпорядженні офіційну ліцензію.