У 2020-му році український омбудсмен отримав понад 48 тисяч звернень від українців, на 40% більше, ніж попереднього року. Такі дані оприлюднила Уповноважена Верховної Ради з прав людини Людмила Денісова під час презентації щорічної доповіді за минулий рік щодо стану додержання і захисту прав та свобод громадян в Україні.
За її словами, більшість повідомлень (понад 50%) пов’язані з порушеннями громадянських та політичних прав, п’ята частина – з економічними, соціальними та культурними правами.
Примітно, що на тлі пандемії коронавірусу та карантинних заходів з квітня минулого року спостерігалося зростання щомісячної кількості повідомлень про порушення прав людини, порівняно з 2019-м.
Найбільшу кількість звернень зафіксували у серпні і липні – пов’язані з правами на звернення до органів влади, доступом до інформації, судовим захистом та свободою пересування. Для поновлення порушених прав, зокрема, омбудсмен подала більше 20 тисяч запитів в органи влади, промоніторила близько 300 судових засідань, подала 19 позовів від імені осіб для поновлення прав та свобод.
У підсумку – щодо 92% звернень громадян – права були поновлені та надані роз’яснення.
Нагадаємо, що понад дві сотні скарг від підприємців та юридичних осіб – отримала рада бізнес-омбудсмена з початку року. І ця кількість, як кажуть, може зрости до пів тисячі.
Водночас саме дії правоохоронних органів стали однією з причин зростання кількості скарг в четвертому кварталі минулого року. Кількість таких скарг було найбільшим за останні 10 кварталів, хоча в абсолютних цифрах цей показник не виглядає значним – 56 скарг.