Заступник голови Всеукраїнської Аграрної Ради (ВАР) пояснив, чому український вітчизняний рітейл лише виграє від подорожчання продуктів.
Справа в тому, що через монопольне становище в ринковому сегменті роздрібної торгівлі практично всі мережі можуть підвищувати вартість у вигляді надбавок на продукти до 40%.
Відомо, що споживчий кошик українців становить половину, а то й більше продуктів харчування. Отже люди вибирають продукцію, спираючись на цінники в магазинах.
В той же час, нагадує заступник голови ВАР, на собівартість продуктів значно впливає фактор енергоресурсів, що впливає на рішення виробників мінімально підвищувати ціни на свої продукти та товари.
«Зауважу, що, окрім енергоносіїв, наприклад, для виробників молока на 40%-50% зросли витрати на білкові корми, на 40% збільшилася ціна на власне вирощені корми та на 25% – на ветеринарні препарати. І це ще без урахування зростання утричі вартості мінеральних добрив та логістичних послуг для всіх учасників галузі», – додав член дирекції аграрної ради.
Таким чином виходить, що продуктові магазини відкладають свої розрахунки за поставлену продукцію, причому затримка може досягти 120 днів. Цей фактор чудово допомагає їм розплатитися за імпортні товари, а потім відкривати нові центри. Загалом ситуація виглядає так, ніби у виробників спостерігається постійний дефіцит оборотних коштів.
Заступник голови ВАР на завершення додав, що насправді бачить картельну змову на ринку рітейлу. Відтак у ситуації необхідно розібратися відповідним державним органам.
Раніше ми писали, що Міністр аграрної політики та продовольства України вважає, що підвищення цін на продукти в Україні не є вигідним самим виробникам.
Також ми повідомляли, яка вартість газу для виробників пільгових продуктів.