У світі спостерігаються затримки у логістиці промислових вантажів у найбільших торгових портах, які досягли історичних піків. Причиною цього стало швидке відновлення торгівлі після так званої «ковідної» рецесії, збої в ланцюжках поставок та інцидент у Суецькому каналі.
За даними Банку міжнародних розрахунків, індекс термінів доставки промислових товарів до цьогорічного літа досяг найгірших значень в історії, і навіть перевершив «антирекорди», які виникли під час карантинів.
Погіршило ситуацію те, що Китай вирішив частково закрити третій за завантаженістю у світі порт Нінбо через виявленого хворого на коронавірус дельта-штаму. Відтак, пропускна спроможність порту знилилась на 25%. Зокрема, у Шанхаї і Гонконзі збільшуються затори з контейнеровозів. У портах Шанхая і Нінбо наразі 141 судно перебуває на загальній якірній стоянці, а це – на 60 більше, ніж у середньому було у квітні-серпні.
У Сполучених Штатах – подібна проблема. Зокрема, у порту Лонг-Біч у Лос-Анджелесі понад 30 суден чекають розвантаження, там затор тримається вже кілька місяців.
Збільшення терміну доставки спровокувало дефіцит суден і призвело до рекордного зростання ставок фрахту. За лічені місяці вартість морських контейнерних перевезень підвищилася на сотні відсотків. Експерти стверджують, що за рік вартість перевезення одного контейнера із Китаю до Східного узбережжя Штатів підвищилася на 500%, а також у понад двічі лише за останні два тижні – до 20,8 тис. доларів.
Вартість доставки контейнера з КНР на західне узбережжя Сполучених Штатів становить менше 20 тис. доларів, а в Європі – близько 13 тис. доларів.
Раніше ми повідомляли, що в Китаї реєструють різкий спад промислового виробництва і роздрібних продажів.
Також писали, що західні експерти оцінили економіку України як рецесійну через наслідки коронавірусної пандемії.