Перший з трьох кредитів – 200 млн євро – повинен піти на модернізацію громадського електротранспорту та прокладку нових трамвайних і тролейбусних ліній. Про це повідомили у випуску новин “Першого Ділового” телеканалу.
Відомо, що вже навіть визначено перелік міст, які охопить ця програма. У список увійдуть 11 обласних центрів та 4 населених пункти районного значення.
Попри настільки довгий перелік, варто задуматися: а чи вистачить цих 200 млн євро? Для прикладу: Харківська міськрада запланувала придбати 50 тролейбусів з автономним ходом. Вартість одного – майже 10 млн євро.
Львів взяв кредит, щоб придбати 50 тролейбусів на 17,5 мільйона євро. А в планах залучити приватний бізнес і закупити 250 машин. Тобто, в 5 разів більше, а це вже виходить понад 87 млн євро. Подібним чином осучаснюється електротранспорт в Дніпрі.
З другим кредитом – все простіше. 100 млн євро піде на дороги Луганщини. А європейський інвестиційний банк ще і допоможе технічним супроводом. І це працює, тому що саме автодороги на Донбасі відновлюються швидше і краще. Однак, Офісі президента повідомили, що на відновлення Донбасу в загальному ще знадобиться близько 10 мільярдів доларів, тобто нова позика – крапля в морі.
А ось третій кредит який теж для Донбасу – відразу ж можна називати проблемним, або малоконтрольованої в сенсі цільового витрачання фінансів. Так, в уряді планують отримати 340 млн євро для відновлення інфраструктури та поліпшення ведення бізнесу і житлових умов в регіоні.
Неурядові організації проводили аналіз: як департамент капбудівництва Донецької ОДА проводить тендери: висновок – 90% аукціонів відбуваються з порушенням законодавства. Як правило, відповідність кваліфікаційним вимогам прописуються настільки детально, що задовольнити їх здатний тільки один конкретний учасник – конкретний, близький до чиновників, який і збирає багатомільйонні замовлення. А іноді присутні всі ознаки картельної змови. До того ж неодноразово траплялося і так, що конкурс відмінили з різних причин і починали новий, іноді це тривало навіть тричі, щоб «протягнути» свого підрядника.
Нагадаємо, що в прес-службі Національного банку України заявили, що за період з 2012 по 2019 роки в Україні кількість страхових компаній зменшилася з 414 до 233, а кредитних спілок було 617, а стало 377.
Раніше повідомлялося, що в Міністерстві реінтеграції окупованих територій повідомили, що посилені карантинні обмеження, які діятимуть з 8 по 24 січня, не вплинуть на роботу контрольних пунктів в’їзду-виїзду на Донбасі. Відомо, що пропуск через лінію розмежування буде здійснюватися в штатному режимі.