Поліція нарешті помітила дорожній картель

Поділитися:

Завдяки експертам «Ліги антітраста» кримінальне провадження щодо антиконкурентних узгоджених дій «Автомагістралі-Південь» з «Техно-д-центром» стало можливим.

Відомо, що в листопаді Ірина Венедиктова розхвилювалася, що Володимир Зеленський може зняти її з посади Генпрокурора. Тому чиновниця оголосила перевірку дотримання законності при будівництві доріг в рамках програми «Велике будівництво», так як «результати журналістських розслідувань свідчать про наявність непоодиноких випадків порушення закону і зловживань при проведенні закупівель, визначення вартості доріг і матеріалів, виконання і приймання робіт при будівництві, реконструкції , ремонті та утриманні автомобільних доріг ».

Крім того, небезпека за власну політичну кар’єру відчув і Арсен Аваков. Противники політика має намір були “посадити в крісло” главу Укравтодору Олександра Кубракова, замінивши при цьому ставленика Авакова – Владислава Криклія. У відповідь на це, міністр внутрішніх справ відкрив кримінальні виробництва проти прихильників Кубракова.

Таким чином, правоохоронці зайнялися роботою по дорожньому картелю, тільки через амбіції керівництва МВС, а не тому, що тендери на будівництво доріг в Україні постійно проходять з порушенням законодавчих норм.

Так що в жовтні 2020 на кримінальному провадженні №42019000000001413 з’явився епізод про розкрадання коштів на тендерах Служби автодоріг в Тернопільській області вартістю 1 млрд грн з ремонту траси М-12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка (через м Вінниця) на ділянках 153 + 432 – 176 + 232 і 176 + 232 – 192 + 324 в 2017-2018 роках.

Укравтодор віддав перемогу фірмі «Автомагістраль-Південь», яка запропонувала виконати ремонти всього на 0,9% дешевше очікуваної вартості торгів. Хоча пропозиції конкурента «Техно-Буд-Центр» на двох торгах була на 30% і 33% дешевше. У грошовому вираженні різниця між пропозиціями учасників сумарно склала 314 млн гривень, які мав заощадити держава, якби підрядником став дешевий претендент.

Слід зазначити, що слідчі долучили до справи експертизу Держаудітслужби, яка перевіряла відповідність фактично виконаних робіт і виявила «зайве включення в акти» 844 тонн пристрої асфальтобетону. Тобто фактично були сплачені, але не виконані роботи на 88 млн грн. При цьому «Автомагістраль-Південь» відверто не налаштована на співпрацю зі слідством. Оскільки відмовилася надавати їм фінансово-господарські документи по тендерах в рамках будівельно-технічної експертизи для встановлення фактично виконаних робіт і витрачених матеріалів.

Крім того, «Автомагістраль-Південь» завищує ціни на будівельні матеріали по ланцюжку перепродажів фірмами «прокладками».

У свою чергу «Техно-Буд-Центр» в 2018 – 2020 рр. закуповував будматеріали у фірми «Спецавтоінвест», з якою має загальних власників. Збитки держави в результаті операцій «за завищеними цінами» склали 70,8 млн грн.

Правоохоронці з урахуванням матеріалів цивільних розслідувань відкрили справу про топ-картеліста. Та ще й встановили і суми збитків, і провели експертизу.

Нагадаємо, що за період з 17 по 24 жовтня поточного року на майданчику ProZorro «Укравтодор» провів тендерів на суму понад 2,5 млрд гривень. Всі ці тендери – на середній ремонт, а також на реконструкцію доріг, їх будівництво.

Раніше повідомлялося, що тільки дві фірми Укравтодор допустив до участі в черговому дорогому тендері на будівництво 30-кілометрової ділянки бетонної траси на Дніпропетровщині.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу