За підсумками травня 2020 року українські металурги збільшили свої вантажоперевезення водним транспортом до 69,6%, тоді як місяцем раніше цей результат доходив лише до 239,2 тис. т. товару. Про це свідчать дані Річкової інформаційної служби.
Іншими словами, металурги роблять ставку на водну логістику і продовжують нарощувати масштаби вироблених вантажоперевезень по річці Дніпро. За підсумками перших п’яти місяців 2020 року рівень відвантажень річкою досяг 441,2 тис. т.
У той же час, в зазначений період річкові вантажоперевезення по Дніпру зменшилися до 2,74 млн т. – на 14,2%.
Серед цього відсотка перевезення зернових впало до 1,12 млн т (на 24,2%); Також знизилося транспортування будматеріалів і ряду іншого вантажу. Результат склав до 15 млн т і впав на 8,4%.
Однак позитивна динаміка в водній логістиці спостерігається по відношенню до перевезень нафтотоваров. Їх стали возити річками на 70,5% частіше (22,5 тис. т.).
Як проаналізували фахівці центру “GMK Center”, позитивні зрушення в цій галузі відзначалися ще в квітні поточного року. Уже тоді країна змогла збільшити обсяги своєї водної логістики майже в 3,5 рази.
На поточний момент, велику частину зернових в українські порти доставляють по залізниці – на це припадає майже 70% зернового продовольства. Найменше доставляють продукції річковим транспортом. – 10%. У вою чергу Мінінфраструктури підтримує законопроект про внутрішній водний транспорт для розвитку річкової логістики.
Які перспективи розкриває цей закон і чи корисний він державі? Про це розповіли президент Української зернової асоціації Микола Горбачов і глава Агро-Продовольчого ради Іван Слободяник в ефірі програми «Бізнес» на Першому Діловому.