«Держпідприємства не зацікавлені економити — вони витрачають та зловживають» – експерт

Поділитися:

Ситуація в «Укрзалізниці» критична: перевезення вантажів різко сповільнилося, бізнес очікує на поставки місяцями. У цей час у самій компанії відбуваються кадрові чищення, внаслідок яких на роботу приходять люди з відсутністю досвіду роботи на залізниці.

«Констатуємо глибоку кризу, в якій знаходиться «Укрзалізниця». Такого не пам’ятають навіть старожили. 70 км колії вагон їде тиждень. Деякі вересневі вантажі досі не прибули на адресу. Питання не вирішується навіть за гроші — тупо немає тяги», — повідомили експерти.

Також компанія зазнає перманентного дефіциту палива: днями оголосили новий тендер з величезними лотами по 20 тисяч тонн, причому доставити їх треба за кілька тижнів у грудні. Тому, найімовірніше, тендери проведено не буде.

Раніше учасники паливного ринку зазначали, що ситуація з доставкою вантажів УЗ значно погіршилася. Зокрема, різко зросли терміни доставки нафтопродуктів країною — так, у Рівненській дирекції «Укрзалізниці» стоять покинутими 45 поїздів із дизелем та газом. А рекорд — біля вагона, який було відправлено зі ст. «Барбаров» (Мозирський НПЗ) 7 вересня: цей вагон досі не доставлений до Львівської області.

Експерти зазначають, що вагони не лише довго простоюють на сортувальних станціях, але й зупиняються шляхом дотримання станцій призначення, що пов’язано з дефіцитом тяги і рухомого складу на УЗ, а також браком дизельного палива.

Директор консалтингової компанії William Invest Expert Віктор Медвідь зазначив, що Тимчасову слідчу комісію (ТСК) першочергово було створено через те, що органи, які мають здійснювати контроль, дуже часто пов’язані корупційними зв’язками.

«Дуже складно сказати, як буде насправді, тому що ми бачили, що практично за весь період Незалежності України ці ТСК показали свою неефективність. Фактично жодна не дала кінцевого результату в зв’язку з тим, що безпосередньо сама ТСК не має інструментарію щодо реалізації їх напрацювань. Створення ТСК пов’язане з тим, що ті органи, які повинні вирішувати ці питання — вони їх саботують, тому що дуже часто вони пов’язані корупційними зв’язками. Тому, коли ТСК зробила відповідний висновок — це, фактично, політичний висновок, який має політичні наслідки», — зазначив Віктор Медвідь.

За словами правозахисника Олександра Бондаренка, наразі невідомо звідки уряд буде брати кошти на модернізацію «Укрзалізниці», зокрема, закупівлю нових вагонів. Експерт каже, що розглядався варіант китайських інвестицій в нашу економіку, однак, на його думку, Китай не буде інвестувати в Україну.

«Я думаю, що і в уряду, і в президента остаточної відповіді на це питання поки що немає. В мене є здогадки, звідки можуть взятись гроші, зокрема, йшлося про можливість державного лізингу та про можливість китайських інвестицій в нашу економіку. Я не знаю, що буде із лізингом, але що стосується китайських інвестицій — я думаю цього не станеться, на жаль», — заявив Олександр Бондаренко.

Нагадаємо, президент України Володимир Зеленський на форумі «‎Велике будівництво: нова залізниця»‎ заявив, що до 2028 року в Україні буде реалізована програма з будування десятків тисяч вантажних вагонів загальною вартістю 100 млрд гривень.

Також ми писали про те, що Кабінет міністрів своїм рішенням від 25 жовтня затвердив новий склад правління АТ «Укрзалізниця».

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу