Міністерство фінансів України опублікувало наказ, згідно з яким право на отримання українцями, такими, що втратили роботу, допомоги по безробіттю тепер підлягає перевірці в кілька етапів. А запитувати інформацію про безробітного будуть в 6 різних органах влади, не включаючи Держслужбу зайнятості.
Відомо, що документ вступив в дію з 6 квітня. Він прийнятий з метою забезпечення єдиного підходу до верифікації страхових виплат коштом Фонду державного соцстрахування на випадок безробіття.
Відповідно до Методики, верифікацію даних по кожному безробітному здійснює Міністерство фінансів. Сам процес верифікації полягає в порівнянні даних по особах, які отримують допомогу по безробіттю або претендують на його отримання, які надаються Державною службою зайнятості, і деякими іншими органами влади, а саме:
- Державною податковою службою – щодо доходів особи, що втратив роботу, дати прийняття і звільнення з роботи;
- Міністерством внутрішніх справ – стосовно втрачених і недійсних паспортів, інформації про чинний паспорт і ідентифікаційний податковий номер (ІПН);
- Міністерством юстиції – щодо смерті фізособи і його реєстрації як ФОП;
- Міністерством освіти і науки – інформації про освіту безробітного;
- Міністерством соціальної політики – щодо отримання грошової держдопомоги;
- Пенсійним фондом – щодо отримання безробітним пенсій за віком (в тому числі, на пільгових умовах), за вислугу років, а також даних щодо сплати ЄСВ.
Слід зазначити, що підтвердження права громадянина на отримання допомоги по безробіттю буде відбуватися в три етапи.
Нагадаємо, що головною причиною безробіття в Україні став карантин, ведений в зв’язку з пандемією коронавірусу. Так, в Державній службі зайнятості повідомили, що станом на 1 січня 2021 року на обліку стоїть 459 тисяч безробітних.
Раніше повідомлялося, що в Міністерстві фінансів відзвітували, скільки ОВДП було розміщено на аукціоні 6 квітня 2021. Мова йде про п’ять різновидах – зверненням на 3 місяці, 1 і 1,5 року, 2 і 3 роки.