У Міністерстві інфраструктури України повідомили, що 1 жовтня, коли в Україні повноцінно розпочала роботу система фіксації порушень габаритно-вагових норм у русі Weigh-in-Motion (WiM), було виписано і перший штраф у максимальному розмірі за таке порушення.
«Перший автоматичний штраф за перевантаження – одразу максимальний. Вантажівка рухалася з перевищенням на 39% допустимого навантаження на осі», — зазначено у повідомленні відомства.
Нові дані Державної служби безпеки на транспорті демонструють позитивний ефект від нововведень.
«Зокрема частка порушників напередодні введення автоматичної фіксації знизилася майже в 3 рази у порівнянні з літом – до 9%», – додали в МІУ.
У Мінінфраструктури також уточнили, що зараз на дорогах України працює 52 майданчики Weigh-in-Motion.
Система WiM (Weigh-in-Motion) передбачає цілодобовий моніторинг навантаження транспорту на дорогу. Спеціальне обладнання монтується у дорожнє покриття та над дорогою на спеціальній фермі. Датчики фіксують параметри транспортного засобу – вага, габарити, швидкість, номерні знаки.
Подробиці теми розповів виконувач обов’язків голови Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпеки) Микита Лагунін в ефірі телеканалу «Перший Діловий».
«Системи зроблена таким чином, що вже є невід’ємною частиною дорожньої інфраструктури. Пункти контролю розміщені поступово по всій країні. Безперечно, це неідеальні місця. Проте все прораховувалося, логіка фіксації порушників була використана. У кожному регіоні зараз є 1-2 WIM-комплекси», – сказав він.
Також експерт уточнив, що зараз українські водії намагаються масово об’їхати такі комплекси. Нині їх близько 50-ти, але після закінчення програми їх буде понад 150. Об’їзд можливий і другорядними дорогами.
«Ми збираємося збудувати близько 150 таких майданчиків. Звичайно, це не зможе остаточно зняти цю проблему з порядку денного. Потрібно розуміти, що боротьба із перевагою ваги на дорогах – це комплексне питання. І встановлення вагових комплексів – лише одна з частин. Зараз ми можемо точно міряти, а крім того, супроводжувати порушника на відстані 50 км. Ще одна хитрість полягає у повторному зважуванні, що також робить непотрібним об’їзд. Ми працюємо разом із поліцією, губернаторами регіонів. Головне завдання для нас – прибрати методи, які дозволять об’їжджати вім-комплекси. Наразі для цього працюють наші мобільні комплекси та патрулі», — каже експерт.
Нагадаємо, що вже з першого жовтня в Україні набув чинності закон про здійснення габаритно-вагового контролю.
Документ запровадить адміністративну відповідальність за порушення на автотранспорті, які фіксуватимуться за допомогою фото та відео зйомки в автоматичному режимі.