Служба безпеки блокувала протиправний механізм поставки на регіональний філіал “Львівська залізниця” АТ “Укрзалізниця” неякісних запчастин виробництва РФ, ввозилися через тимчасово окуповані території.
Угода діяла протягом 2019-2020 років. Її організували комерсанти за сприяння посадових осіб регіональної філії.
Зловмисники налагодили поставки вживаних запчастин російського виробництва локомотивів, серед яких були взагалі непридатні для використання. Неякісну продукцію ввозили контрабандою з РФ через тимчасово окуповані території Донецької та Луганської областей.
Експерти відзначають, своїми діями фігуранти не тільки завдали значних економічних збитків АТ “Укрзалізниця”, а й створювали реальні передумови до виникнення надзвичайних подій на об’єктах критичної інфраструктури залізничної галузі.
Своє ставлення до проблеми висловив Володимир Омелян, екс-міністр інфраструктури.
“Укрзалізниця вже давним-давно збиткова. Це далеко не перший рік. Вся прибутковість формувалася виключно на папері шляхом маніпуляцій фінансових показників.
Окрім цього корупція на “УЗ” залишається високою. Ця корупція стосується як середньої, так і високої планки. Коли ловлять залізничників, які зливають декілька десятків літрів солярки, про це розказують усі українські ЗМІ. Але при цьому забувають про інші схеми, коли вимивають з компанії десятки мільярдів гривень щороку. І керівник Укрзалізниці, правління, наглядова рада про це не можуть не знати. А отже вони покривають ці речі.
Звідси можна б було взяти ресурс для оновлення основних фондів Укрзалізниці. Але я так бачу, що завдяки останньому Меморандуму НАБУ з Укрзалізницею, ніхто з корупцією серйозно боротися не буде, адже жодної великої схеми не було викрито.
Коли ми говоримо про перевезення – насправді саме це найбільший ресурс для накопичення фінансової подушки для розрахунку з боргами. Вантажні перевезення по факт падають, і коли ми чуємо радісну статистику, що у нас є ціль – 1 млн на добу, це чудово. Але насправді це сезонне явище. Цікаво, якою буде ця цифра в січні, коли закінчиться перевезення зернових? Що ми будемо робити, коли врожайність впаде у наступному році? Що ми будемо возити, коли перевізники перейдуть на автомобільний транспорт? Адже пасажирський сегмент є збитковим” – говорить Володимир Омелян.