Що принесе державі легалізація ринку таксі?

Поділитися:

Міністерство інфраструктури України розробило законопроект, який буде спрямований на легалізацію ринку таксі. Як кажуть в міністерстві, новий проект закону враховує всі недоліки законодавства, через які ринок пасажирських перевезень не має належного контролю. Сам глава відомства вважає, що зараз 98% українських перевізників надають послуги незаконно, оскільки не мають ліцензії або ж не зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності.

Що дасть державі легалізація ринку таксі, чи потрібні такі зміни таксистам і в чому буде плюс для самих пасажирів? Про це в середу, 12 серпня, розповів експерт громадської організації з розвитку органів правопорядку «LEAD-office» Тарас Гук в коментарі для телеканалу «Перший Діловий».

Сам експерт назвав нову реформу з боку Мінінфраструктури досить прогресивним кроком, оскільки швидше за все це призведе до того, що значна частина водіїв, яка зараз працюють нелегально, все-таки купить для себе патент на можливість вести діяльність відкрито. Це звичайно ж миттю поповнить українських державний бюджет додатковими коштами.

Позитив реформи також полягає в тому, що легалізація ринку таксі прямо пропорційно вплине на якість рівня перевезень українських пасажирів, так як у них будуть додаткові гарантії з боку фірми чи самозайнятого водія.

«Зараз найбільші українські компанії, такі як «Uber», «Uklon» і «Bolt» працюють без потрібної реєстрації, тому у них немає можливості нормально застрахувати безпеку пасажирів у разі ДТП. Також зараз ніхто не несе відповідальності за технічний стан таких автомобілів, як мал б бути в разі їх приналежності до легального ринку», – заявив він.

Крім цього, фахівець підкреслив, що в цьому відношенні реформа Мінінфраструктури не повинна бути понад жорсткою, так як попередня заява глави відомства про те, що зараз 98% українських перевізників працюють нелегально свідчить лише про те, що країна просто не створила для компаній та водіїв необхідних умов для легальної діяльності. Наразі самі таксисти згодні вийти з тіні і дотримуватися нових правил.

«Як мінімум ті гравці, які мають широкі масштаби діяльності і працюють чесно, вже заявили, що будуть підтримувати цей законопроект і регулюватимуть свою діяльність відповідно до нової реформи. Якщо буде мова про додаткові витрати, то можливо ці сервіси як раз-таки і будуть їх покривати, і у підсумку дадуть своїм водіям можливість працювати легально, одночасно поповнюючи бюджет України», – сказав Тарас Гук.

Також тут варто згадати найголовнішу проблематику нової реформи – оподаткування. За словами фахівця, швидше за все у водіїв просто так не вийде купити патент на річну несплату податків.

«Тут вже буде питання до Верховної Ради України, чи зможе вона правильно реалізувати цю реформ, і чи зможе водій купити для себе дозвіл на легальну діяльність без сплати податків на рік вперед і при цьому не реєструвати себе у якості ФОПа, а залишатися просто самозайнятою особою з особливим статусом», – вважає він.

Фахівець стверджує, що сама реформа навряд чи здатна вплинути на ціноутворення послуг таксі. Експерт громадської організації з розвитку органів правопорядку підкреслив, що на даний момент передумов для цього взагалі немає.

«Якщо ви купили патент і ціна на нього не буде занадто високою, а вона швидше за все і не буде, то я не бачу передумов для підвищення вартості. Тут не вводиться ніякий додатковий податок або відсоток від оберту компаній тих же агрегатів. Принаймні, такого немає в поточних пропозиціях», – резюмував Тарас Гук.

Нагадаємо, що нова реформа, за очікуваннями Кабміну, повинна принести в бюджет України близько 800 млн гривень.

На даний момент українських таксистів хочуть зобов’язати сплачувати 3 600 гривень в рік за ліцензію. А тих, хто їздить без неї, планують штрафувати на 3 400 грн., Причому не одноразово, а кожен раз, коли буде визначено її відсутність.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу