«Український бізнес скаржиться на суди, правоохоронні органи і систему оподаткування» – експерт

Поділитися:

Допомога в налагодженні зв’язків з торговими представниками, пошук партнерів на цільових ринках, аналітика про можливі ринки збуту, інформування, навчання та організація В2В зустрічей – такої підтримки не вистачає українським експортерам.

Результати опитування бізнесу представили на засіданні Комітету підтримки експорту та інвестицій Київської торгово-промислової палати.

«Зараз йде важливий етап перегляду і формування експортної стратегії України на наступні 5 років. З боку Комітету ми будемо надавати свої пропозиції та рекомендації щодо необхідних складових експортної стратегії, але для того, щоб ці пропозиції були максимально ефективними, ми вирішили дізнатися безпосередньо у підприємців – що не влаштовує, що вимагає змін, які інструменти їм потрібні для розвитку експортної діяльності», – відзначили в Комітеті.

В опитуванні взяли участь 124 підприємства. Це представники будівельної галузі, сільського господарства, харчової, легкої та хімічної промисловості, машинобудування та ін.

Подробиці теми розповіла виконавчий директор Європейської бізнес-асоціації Ганна Дерев’янко в ефірі телеканалу «Перший Діловий».

«Все залежить від того, з чим саме порівнювати ситуацію. На сьогоднішній момент українському бізнесу звичайно важко. Але знову-таки, все залежить від конкретного сектора. Тому що, якщо говорити про IT-сегмент, про фармацевтику, про сектор охорони здоров’я, то там звичайно ситуація виглядає краще. Якщо ж ми говоримо просто про торгівлю і про сервіси, то це досить складно для бізнесу: витримувати на собі все те навантаження, яке тепер існує через пандемію коронавірусу. Але в цілому можна сказати, що ми очікували гірших результатів, ніж є зараз. Тому що, коли почалася пандемія і ми стали проводити опитування серед бізнесу з приводу їх ситуації та прогнозів, то тоді очікування бізнес-середовища були досить невтішними. Але по факту минулого року ми виявили, що навіть макроекономічні результати виявилися кращими, ніж прогнози, які раніше ставив собі бізнес», – сказала вона.

Спеціаліст зазначила, що в цілому бізнес впорався з ситуацією навіть у такий нелегкий для країни час.

«Бізнес зміг впоратися з усіма проблемами та трохи адаптуватися. Знайшов власний шлях до моделі успіху або ж активно знаходиться в пошуку цього шляху. В цілому, хоч іноді це і важко, але ми тримаємося», – зазначила експерт.

Також вона назвала одну з головних причин, яка в цей момент сильно заважає розвиватися бізнесу в Україні.

«В принципі виклики для бізнесу не змінилися. Як до пандемії, так і зараз бізнес скаржиться на відсутність нормальної системи правосуддя в Україні, на відсутність гарної системи правоохоронних органів, а також на досить важку систему оподаткування. І тут вже навіть мова не стільки про рівень податків для бізнесу, а скільки про саму якість надання потрібних адміністративних послуг. Також в нас, як і раніше, не дуже прозора система існує на митниці. І цей список проблем можна ще дуже довго продовжувати. Він не дуже змінився. Єдине, що додалося в позитивному ключі – це досить активні просування в бік диджиталізації. Коли бізнес і бізнес-середовище бачить реальні просування в цій сфері, а також перші результати», – сказала експерт.

Нагадаємо, що в Україні виріс попит на сезонних працівників. Зокрема, мова йде про готельно-ресторанної галузі, адже літо вважається найактивнішим сезоном для цього бізнесу.

Так, зараз попит на таких працівників, як кухар, офіціант, адміністратор і бармен – виріс майже на 20%.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу