Про методи, якими користуються колектори відносно боржників, що не сплачують кредити, відомо багатьом. Більшість українців при цьому вважає, що винний саме боржник, а вберегтися від колекторів дуже просто – не брати кредитів. Але варто один раз опинитися на місці боржника, як погляди одразу змінюються. До того ж, дзвінками, смс-повідомленнями та погрозами можуть закидати навіть людину, яка не має жодного відношення до кредиту, а є родичем чи навіть просто знайомим боржника.
Серед того, чим не гребують колектори, погрози та публікація особистих світлин у соцмережах, лайка, приниження та шантаж. У НБУ такі методи вважають жахливими та наполягають на тому, що із такими колекторами варто боротися.
Наразі відомо, що представники НБУ разом із омбудсменом та групою народних депутатів напрацювали законопроєкт 4241. У ньому йдеться про встановлення вимог до колекторів, зокрема до їх поведінки. Також законопроект має на меті врегулювання всіх правил, появу санкцій стосовно колекторів-порушників.
Раніше повідомлялося про те, що Нацбанк порадив українцям, як правильно спілкуватися з колекторами. В першу чергу потрібно записувати розмову, якщо колектори загрожують життю і здоров’ю, в такому випадку потрібно відразу звертатися в поліцію.
Також ми писали про те, що в Мін’юсті регулюватимуть роботу колекторів. Зокрема у відомстві заявили, що стягування боргів – це непогано, але погано те, що найчастіше це відбувається неетично і порушуються розумні правила.