«Ситуація з карантином відбилася на «Укрзалізниці»- експерт

Поділитися:

Європейський союз відзначає критичне фінансове становище АТ «Укрзалізниця».

«Фінансове становище нереформованої« Укрзалізниці »залишається критичним», – йдеться в тексті звіту.

ЄС відзначає, що в сфері транспорту до теперішнього часу не були прийняті ключові законопроекти про відкриття ринків, в тому числі про залізничний і внутрішній водний транспорт, небезпечні вантажі та мультимодальні перевезення.

Крім цього, як підкреслюється в тексті, все ще не прийнятий план дій щодо реалізації Національної транспортної стратегії, а також комплексний план дій з реформування інфраструктурних проектів, важливий для забезпечення основи для введення стандартів ЄС в галузі управління інфраструктурою.

Сама УЗ за підсумками 2020 року чекає отримати збиток в розмірі 12-14 млрд грн.

Слід зазначити, що стан активів ПАТ “Укрзалізниця” продовжує погіршуватися і тягнути на дно всю залізничну сферу, включаючи приватних перевізників.

Стан монополіста на ринку доступу до магістральної інфраструктури і надання послуг тяги, оцінюється в 270 млрд грн, з яких 220 млрд грн – власний капітал. Кредитний портфель перевищує 34 млрд грн, з них 90% – у валюті. Ця обставина через нестабільність курсу лягає важким тягарем на компанію.

На стан компанії впливає податкове навантаження (15 млрд грн за підсумками 2016 року), соціальне навантаження у вигляді збиткових пасажирських перевезень і низький рівень утримуваних державою тарифів. Все це обмежує фінансові можливості по залученню інвестицій.

Свою думку з цього приводу висловив фахівець у сфері транспорту, Віктор Медвідь.

“Я думаю, що у залізниці досить хороша матеріально-технічна база, яка відповідає нинішньому фінансовому стану залізниці. Слід зазначити, що ситуація з карантином відбилася на недоотримання прибутку по пасажирському напрямку. Залізниця, щодо інших підприємств транспортної галузі світу, постраждала менше всього.

Залізниця декларує те, що пасажирський напрямок – збитковий. За умови того, що залізниця не функціонувала кілька місяців у другому кварталі, тому всі умовно-постійні витрати були перенесені на інші напрямки, тому і прибуток теж зменшилася “- говорить експерт.

За словами Віктора Медвідя, критичного падіння вантажних перевезень не відбулося. Видно те, що залізниця продовжує свою поточну тактику з приводу роботи із закупівлями – тендери як були непрозорими, так і залишилися. Крім цього, вартість обслуговування і боргів досить висока, хоча це інфраструктурне підприємство може брати найкращі умови, в порівнянні з іншими учасниками ринку.

“Я не згоден з позицією того, що залізниця в критичному стані. Визначати фінансовий стан випливає з наступних параметрів: чи є попит на послуги? Чи зростає попит? Чи є резерв для підвищення вартості послуг?

Залізниця – це специфічне інфраструктурне підприємство, яке до недавнього часу виконувало функцію регулювання інших галузей. Якби залізниця працювала тільки як комерційне підприємство, то воно було б надприбутковим з багатьох напрямків діяльності.

Я згоден, що застаріває обладнання, тому то гроші йдуть не за цільовим призначенням “- зазначає фахівець.

Віктор Медвідь пояснює, що залізниця варто за найскромнішими підрахунками коштує близько 300 млрд гривень, але якщо зробити хорошу передпродажну підготовку, вона могла б коштувати і трильйон гривень. Навіть при В.Ф. Януковичі, коли її акціонували, отримай передумови для приватизації. Сьогодні, з урахуванням тих ризиків, які є в нашій державі, навряд чи якийсь з інвесторів, крім глобальних міжнародних, могли б зайти в цю ситуацію.

“Що стосується оцінки ЄС, представники Євросоюзу лобіюють інтереси своїх підприємств. Вони під ці програми виділяють відповідне фінансування. При цьому, надмірне кредитування ЄБРР або МФ для Укрзалізниці не є виходом із ситуації. Тому гучні заяви про приватизацію УЗ довіряти не варто” – резюмував експерт.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу