На українців, які займаються інтернет-комерцією, чекає добровільна ідентифікація. З такою пропозицією виступило Міністерство економіки, розробивши законопроект «Про захист прав споживачів» у новій редакції. Документ передбачає механізми з регулювання інтернет-комерції.
Як пояснюють у відомстві, питання необхідності врегулювання інтернет-комерції постало на вимогу сучасності, оскільки неможливість ідентифікації онлайн-продавців робить незахищеними права споживача, а також призводить до бюджетних втрат через те, що такі продавці незареєстровані як підприємці.
У розробленому Мінекономіки проєкті закону прописано вимоги, що інтернет-підприємці мають обов’язково оприлюднювати дані як про себе як суб’єкта господарювання, так і перелік відомостей про свою продукцію.
Законопроект вводить такі поняття, як «електронний торговельний майданчик (маркетплейс)», «електронний сервіс порівняння продукції (прайс-агрегатор)». Окрім того, запроваджується відповідальність у разі ненадання вичерпних чи недостовірних даних.
Держпродспоживслужба одержить право звертатися до провайдера інтернет-послуг з проханням обмежити доступ до сайту нечесних суб’єктів господарювання, які, зокрема, порушуватимуть законодавство про захист прав споживачів, і яких неможливо буде ідентифікувати.
Мінекономіки та Мінціфри мають намір ввести платформу «Е-споживач» для інтернет-продавців, що дозволить отримати статус від Держпродспоживслужби – «перевірений продавець».
Також Мінцифри розробило зміни до закону «Про електронну комерцію», який передбачає створення «Єдиного реєстру продавців у сфері електронної комерції» та введення механізму перевірки достовірності інформації таких продавців.
Нагадаємо, що у Державній службі України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів відзвітували про те, скільки коштів вдалося залучити до державного бюджету України в цьому році. Про це повідомляє глава відомства. Чиновник зазначив, що за перші сім місяців 2021 року служба змогла залучити в бюджет України 292,4 млн гривень. Ця сума на 47,2% перевищує ті значення, яких вдалося досягти в 2020 році.
Також ми писали, що Держпродспоживслужба щороку надає близько 2-3 мільйонів послуг.