“Меморандум – це папірець на пам’ять” – експерт про Меморандум уряду з нафтотрейдерами

Поділитися:

Кабінет міністрів і “Нафтогазова асоціація України” підписали меморандум про наміри щодо створення сприятливого середовища та розвитку добросовісної конкуренції на ринку нафтопродуктів, задоволення потреб споживачів на період карантину та обмежень.

Відомо, що “Нафтогазова асоціація України” щомісяця буде надавати Кабміну інформацію некомерційного характеру щодо форм, видів і місць існування нелегального обороту палива, здійснення діяльності з ознаками порушення законодавства.

Компанії-учасники асоціації також зобов’язуються продовжувати сплату податків в повному обсязі, формувати ціни на нафтопродукти на умовах вільної конкуренції з урахуванням світової кон’юнктури.

В цілому, згідно з умовами меморандуму, “Нафтогазова асоціація України” буде продовжувати популяризацію принципів прозорої та добросовісної конкуренції та сплати податків усіма учасниками ринку в повному обсязі, а також буде пропагувати дотримання принципів соціально відповідального ведення бізнесу з метою забезпечення споживачів якісними нафтопродуктами за ринковими цінами.

Уряд, зі свого боку, буде і далі протидіяти нелегальному виробництву та обігу палива, в тому числі нелегальної діяльності підприємств, що здійснюють неповний цикл нафтопереробки.

При цьому уряд також зобов’язується сприяти диверсифікації джерел поставок як з вітчизняних, так і з іноземних нафтопереробних заводів, не допускаючи проявів дискримінації, а також вільного ціноутворення на ринку нафтопродуктів.

Свою думку з цього приводу висловив Юрій Гаврилечко, кандидат наук з держуправління.

“Меморандум я оцінюю досить погано, якщо виходити з оцінки їх економічного або політичного впливу. Оскільки, Меморандум – це папірець на пам’ять. Ніхто не проти вести чесний бізнес. Але де умови для його ведення?

Мушу нагадати, що велика частина від вартості повного України – це податки і акцизи. Більш того, коли водили акцизи з палива, говорили про створення Державного фонду будівництва доріг. А по факт є акцизи, а доріг немає “, – говорить експерт.

Юрій Гаврилечко вважає, що замість боротьби потрібно створювати умови для ведення бізнесу. Коли уряд починає боротися, то через деякий час мета цієї боротьби втрачається, і починається боротьба заради боротьби.

“Всю ситуацію змінює один момент – треба посилити роботу вже існуючого державного органу. Зокрема, Антимонопольного комітету і митниці. Адже паливо – це не цукерки або сигарети, які можна провести в сумці. Тому неможливо без дуже суттєвої зацікавленості митниці, щоб в Україні потрапили танкери з пальним. Так не буває. Тому замість меморандумів потрібно посилювати контроль на кордоні, а також підвести баланс палива. В нашій країні не може продаватися палива більше, ніж ми імпортуємо і виробляємо “, – відзначає фахівець.

Юрій Гаврилечко впевнений, що уряд може ввести будь-які правила. Але збільшити або зменшити на 1%, значить збільшити або зменшити легальний дохід на 20-30%. Адже велика частина зміни в ціні – це зміна акцизу. Акциз в Україні встановлено не в гривні, а євро. Тому ціна залежить від коливань курсу більшою мірою, ніж від того, що для себе в якості маржі встановлюють продавці.

Підписуйтесь на Перший Діловий телеканал в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!

Читайте також
5 Травня 2021 року - 18:56
При цьому державні аудитори працюють набагато ефективніше
5 Травня 2021 року - 18:28
З 1 травня субсидію розраховують за новим порядком.
5 Травня 2021 року - 16:10
Якщо особа з інвалідністю є учасником бойових дій - їй...
5 Травня 2021 року - 15:35
Нардепи пропонують позбавити ЦНАПи права самовільно встановлювати терміни розгляду документів.