«Антидемпінгові мита на цемент були пролобійовані монополістами» – експерт

Поділитися:

Для вітчизняних цементних заводів нині склалися ідеальні умови: мито для імпортерів є, одноосібний доступ до сировини є, значні замовлення від держави, як то держпроект «Велике будівництво», також є. Проте галузь не розвивається.

Минулого року тодішній міністр інфраструктури Володимир Омелян наголошував, що за три місяці цемент в Україні став дорожчий щонайменше на третину – відразу після запровадження антидемпінгових мит.

Голова Асоціації «Всеукраїнський союз виробників будматеріалів» Іван Салій стверджує, що держава не робить великих замовлень в українських виробників. Тому що надає перевагу імпортним постачальникам, та й обсяги будівництва замалі для розвитку галузі. А от введення мит дозволило виробникам збільшити ціни на понад 30% і заробити на споживачах додатково.

«Натомість ми зіпсували відносини з Білорусією, яка була до нас дружньо налаштована – через кілька копійок і мита. І почали активно товаришувати з Туреччиною у плані імпорту цементу», – каже Салій.

Експерти схиляються до думки, що антидемпінгові мита були пролобійовані.

«Я пам’ятаю, коли засідала комісія з приводу антидемпінгового мита, там були всі гравці ринку. І лише один учасник встав і сказав: ви порушуєте права інших гравців ринку цим митом. Ми дійшли висновку, що антидемпінгове мито прийняли лише з однією метою – для того, щоб певним чином домогтися збільшення потужностей українського виробника і можливості концентрації нашої вітчизняної сировини на ринку. Проте в результаті ми побачили неконтрольовану ситуацію. Адже весь процес контролюється саме монополістами і тими учасниками ринку, які це зробили – впровадили мито. Там де великий бізнес – там великі гроші, там де великі гроші – там великі хабарі, там де великі хабарі – там лобістські рішення, які і були прийняті», – пояснив Ігор Бондарчук, голова правління ГО «СТОП корупції».

Разом з тим українські виробники не готові до великих будівництв, котрі потребуватимуть багато цементу.

«Отримаємо жахливий дефіцит цементу і зростання цін на нього. Можна окремо поспівчувати і виробникам – адже залізниці немає, зростають витрати на електроенергію та газ. Тобто, у виробників свої проблеми», – пояснює Іван Салій.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу