«Споруду LNG-терміналу в Україні потрібно оцінювати не з точки зору політики, а з точки зору економіки», — експерт

Поділитися:

Україна і Катар підписали меморандум про співпрацю у сфері енергетики. Підписантами документами виступили Міністерство енергетики України та катарська державна компанія Qatar Petroleum.

Йдеться, в першу чергу, про постачання газу. Мається на увазі скраплений природний газ (СПГ або LNG англійською — liquified natural gas). А оскільки спільних кордонів у Катару з Україною, як і газопроводу, немає, мова також йде про будівництво LNG-терміналу.

Катарський газ вже досить давно влаштувався на європейському континенті, де його приймають СПГ/LNG-термінали в різних країнах Європи. Але в України, як відомо, свого термінала немає. Років десять тому обговорювався проект будівництва LNG-терміналу під Одесою, а у 2012 році в рамках проекту навіть було підписано угоду з іспанською компанією Gas Natural Fenosa.

Зараз поставки катарського природного скрапленого газу можливі через термінал в Польщі, а також турецьким маршрутом через Босфор. Зеленський пообіцяв обговорити це питання під час свого візиту в США.

Володимир Омельченко, директор енергетичних програм Центру Разумкова, каже про ситуацію так:

«Європейське право працює, і щодо Росії теж. Просто його потрібно імплементувати, активно застосовувати з боку наших європейських партнерів. Росія не для того будувала «Північний потік — 2», щоб щось залишити Україні. Не для того, щоб газопровід стояв наполовину порожній через Україну. Але в той же час РФ залишає «вікно» для переговорів. Це торгівля, вона можлива. Російська сторона буде промацувати і європейців, і українців на предмет чогось більш вигідного саме для Росії».

Також експерт наполягає на тому, що споживання газу в Європі не настільки велика, як це прогнозувалося. На сьогодні — близько 400 млрд кубометрів, це на рівні початку 2000-х років, і ніяк не 600-700 млрд, як це прогнозувалося.

«Якщо збільшення споживання відбудеться, то не настільки, наскільки зараз про це говорять. Все ж попереду фаза декарбонізації, це треба враховувати», — нагадує експерт.

Важливо ще розуміти, що український маршрут вигідний тим, що має значні ємності для зберігання газу, чого немає у Росії, Білорусі, Польщі та Туреччини. При цьому, за словами експерта, українська ГТС і після 24 року буде виконувати балансуючу роль для споживачів Євросоюзу. Така функція набагато дорожче, ніж просто перекачування — транзит природного газу.

Більше інформації про те, що чекає Україну після відкриття «Північного потоку — 2», які функції зможе виконувати наша газотранспортна система, чи залишиться в України транзит і в якому обсязі, Володимир Омельченко розповів в ефірі «Першого Ділового».

Раніше повідомлялося, що «Газпром» заявив про завершення підготовки пуску першої нитки «Північного потоку — 2».

Також ми писали й про те, що Україна і Польща хочуть створити спільний газовий хаб.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу