Зовсім скоро «Укравтодор» має намір оголосити тендер на будівництво першої черги автобану Краковець-Броди-Рівне. А вже в кінці цього року в відомстві планують почати будівельні роботи.
Відомо, що за розрахунками експертів, це буде найдорожча платна дорога в Європі, адже водіям доведеться платити по 4 грн за км. Таким чином, вважають в Мінінфраструктури, країна залучить понад 9 млрд інвестицій.
Так, автобан повинен починатися за два кілометри від Краковця. Ця ділянка буде мати протяжність 62 км. Далі концесійна дорога повинна переходити в Північну об’їзну Львову.
Друга частина, Львів – Броди, пролягатиме на 3-7 км на північ від траси М-06 Київ – Чоп, на північ від Запитова, Буська, Олеська та Бродів. Закінчується друга ділянка на кордоні Рівненської області.
Звідти починатися третя ділянка – Броди – Рівне. Траєкторія дороги лежить на 3-5 км на схід від дороги Київ – Чоп, зі сходу траса обходить Радивилів, Дубно та входить в дорогу М-06 на об’їзній Рівного.
Слід зазначити, що в 2021 році уряд розглядає будівництво концесійної дороги з Краковця в Рівному на умовах державно-приватного партнерства. Крім того, автобан внесений в президентську програму “Велике будівництво”.
Однак, законодавство про концесії передбачає, що платна дорога повинна мати безкоштовну альтернативу. В такому випадку альтернативою буде дорога Київ – Чоп і Львів – Краковець.
Нагадаємо, що в Україні планують побудувати сучасний автобан європейського рівня у напрямку Краковець – Броди – Рівне. «Укравтодор» і «Автомагістраль-Південь» підписали меморандум державно-приватного партнерства за відповідним проектом.
Раніше повідомлялося, що в Міністерстві інфраструктури повідомили, що Кабінет міністрів України затвердив порядок безкоштовного проїзду автомобільними дорогами, побудованими на умовах концесії, і розмір відшкодування концесіонеру.