В УЗ погана традиція – маніпулювати цифрами: хочуть – показують збиток, хочуть – прибуток »- експерт

Поділитися:

Наглядова рада “Укрзалізниці” провів засідання і вирішив в терміновому порядку приступити до оцінки компетентності правління держкомпанії в особі Володимира Жмака і його заступників.

На запит тимчасової слідчої комісії Верховної Ради від 10 березня 2021 року наглядова рада невідкладно розпочинає процес оцінки виконавчого керівництва шляхом формування команд за участю членів наглядової ради, які проведуть конфіденційні співбесіди з кожним з членів правління і виконуючим обов’язки члена правління.

Співбесіди повинні пройти в період з 12 по 15 березня. Голова правління Володимир Жмак члени наглядової ради мають намір зустрітися особисто і в повному складі 15 березня.

Крім того, народний депутат, член тимчасової слідчої комісії Олександр Сухов повідомив, що 18 березня відбудеться наступне засідання, на якому має бути присутнім глава правління держкомпанії Володимир Жмак. Також він уточнив, що діяльність ТСК розділена на блоки і кожен її учасник відповідає за свій напрямок.

“Я, наприклад, займаюся правоохоронною діяльністю – все, що пов’язано з кримінальними виробництвами. І на першому засіданні ми ще не отримали відповіді, на які ми направили запити. Запити ми робимо для того, щоб в цьому розібратися, а не так, що до нас прийде кожен працівник і буде надавати інформацію “, – заявив Олександр Сухов.

У 2020 році правління “Укрзалізниці” не виконало фінансовий план на 25 млрд гривень (чверть із запланованих). При цьому правлінням значно були зменшені тарифи на вантажоперевезення – основне джерело доходу держкомпанії, що також спричинило дефіцит коштів. Відповідальний за вантажоперевезення Іраклі Езугбая 11 березня подав у відставку. Профспілки залізничників вимагають також відставки Володимира Жмака.

Свою думку з цього приводу висловив Олександр Бондаренко, правозахисник.

“На жаль, це стало поганою традицією, коли УЗ маніпулює цифрами: хочуть – показують прибутку, хочуть – показують збитки, посилаються на курсову різницю, але достовірних даних де-юре немає. Тому цю практику треба закінчувати. Я дуже радий, що обрана тимчасова слідча комісія, яка зможе розрубати цей Гордіїв вузол.

Справа в тому, що зараз відповідає за стан справ на підприємстві Володимир Жмак. За це він отримує заробітну плату. Думаю, що він розуміє, що будуть питати з нього “, – говорить експерт.

Олександр Бондаренко стверджує, що за Конституцією України носієм влади є народ, а Верховна Рада є представником народу. Тому вона повинна була навести порядок в цьому питанні.

“У нас, на жаль, погана практика, люди, далекі від залізниці її очолюють. Ніхто не поставить керувати оркестром людини, необізнаного в музиці. Але люди, які ні бельмеса не розуміють в залізниці очолюють стратегічне державне підприємство.

В даному випадку, я не вважаю, що треба глибоко занурюватися в деталі. Тут вся ситуація на поверхні. Головним є питання компетентності тих, хто очолює УЗ “, – відзначає фахівець.

Олександр Бондаренко запевняє, що Укрзалізниця з самого початку була публічним акціонерним товариством, але тепер підприємство не звітує не перед ким.

“З того, що нам відомо, Укрзалізниця возить вантаж олігархів за тарифами собівартості або навіть нижче. Але для того, щоб побачити якісь зміни, потрібно кардинально змінити політику роботи з малими вантажовідправниками”, – резюмує експерт.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу