За підсумками першої половини 2020 року державна компанія-монополіст з вантажотранспортних перевезень «Укрзалізниця» провела близько півтисячі тендерів, витративши на це понад мільярд гривень. Ряд українських експертів заявляють про прямих нар проходив тендер по закупівлі паливно-мастильних матепріалов. Чверть мільярда гривень розіграли між наближеними претендентами, частини постачальників відмовили.
Компанії, яких Укрзалізниця відсіяла без вагомих на те причин, вирішили відстояти свої права і подали скарги до Антимонопольного комітету. Скаргу відхилили. На цьому учасники не зупинилися і подали заяву в ГБР, яке перенаправили її в НАБУ. А там відповіли, що скаргу реєструвати не будуть.
«З огляду на викладене та з огляду на те, що суспільно-небезпечні наслідки при вчиненні дій, спрямованих на закупівлю продукції для потреб АТ« Укрзалізниця »не настали, підстави для внесення в ЄДРПО відомостей про вчинення кримінального злочину в даний час відсутні», – йдеться в повідомленні НАБУ .
Виходить, що 100 млн гривень, які осіли в кишенях держслужбовців завдяки нечесної закупівлі, це не вагома причина для відкриття кримінального провадження.
В кінці травня Господарський суд Києва виніс рішення, яким заборонив проведення закупівлі. це не завадило «Укрзалізниці» провести тендер.
Рішення вищезгаданого суду оскаржили в Окружному адміністративному суді Києва. Засідання проходило в п’ятницю, 19 червня. Рішення винесли на користь «Укрзалізниці», причому в неробочий час, після шостої вечора. І буквально протягом години відомство укладає договір з компанією «Корнет Холдинг».
Ми і раніше писали про махінації і порушення на «Укрзалізниці» і в Мінінфраструктури. Ми писали про тендери на обладнання, опори, колеса.