В Об’єднаній гірничо-хімічній компанії заявили, що інформацію про укладення ОГХК незаконних контрактів поширюють представники фінансово-промислових груп, які намагаються зірвати приватизацію.
13 січня ОГХК заявила про чергову спробу зриву приватизації внаслідок проведених обшуків на території Вільногірської гірничо-металургійного комбінату, у центральному офісі в Києві і в приміщеннях деяких співробітників компанії. Тоді ж зазначалося, що “це вже не перша спроба зірвати приватизацію АТ “ОГХК”: у серпні 2020-го зловмисники висипали з 10 вагонів-хоперів компанії концентрат ільменіту, який відвантажувався за контрактом з американського холдингу Chemours, а до цього здійснили підпал автомобіля менеджера компанії”.
“Представники прокуратури і СБУ провели низку безпрецедентних процесуальних порушень під час слідчих дій. Кримінальне провадження, що стало приводом для організації одночасних обшуків у головному офісі компанії і на Вільногірській філії, датованої серпнем 2020 року, яке на два місяці випереджає підписання нібито невигідного контракту зі східно-азіатською трейдинговою фірмою IMMCO Trade PTE. Ltd.”, – констатувалося раніше у пресрелізі ОГХК.
Чинне керівництво ОГХК пов’язує спробу зриву приватизації з попереднім менеджментом. Зазначається, що після приходу у 2020 році нового керівництва компанія отримала рекордний прибуток в розмірі 600 млн грн порівняно зі 100 млн грн у 2019 році.
ОГХК реалізує продукцію більш ніж у 30 країн світу. Основні ринки збуту – ЄС, Китай, Туреччина, а також США і країни Африки.
Уряд у серпні 2016 року віднесло ОГХК до переліку компаній, що підлягають приватизації у 2017 році. Її терміни кілька разів відкладали, в останній раз – у зв’язку з коронакризою і карантином.
Свою думку щодо ситуації висловив виконувач обов’язків керівника АТ “Об’єднана гірничо-хімічна компанія” Артур Сомов.
Він стверджує, що контракти між ОГХК і компанією IMMCO TRADE PTE LTD були укладені абсолютно законно. І заявив, що на даний момент арешт на товар, який мав відправитися у Японію, зняли.
“Ні, це ще не кінець. Справа в тому, що зараз, покупець шукає судно. Судно – це не Uber, яке можна вийти в порту, проголосувати, і воно прийде. За нашою інформацією, судно може прийти аж до середини березня, номіновані. Тобто, ми терпимо колосальні збитки. Більш того, японська сторона зараз буде нам висувати штрафні санкції у близько 420 тисяч доларів за те, що вони замовили судно. Судно прийшло до Одеси 13 січня, постояло і пішло. І я можу сказати, що ці збитки ми будемо перекладати на силові органи. Я хочу, щоб вперше в історії України будь-хто з чиновників, з силовиків, особисто своєю кишенею відповів за ці збитки, які вони завдають бізнесу. Я, як представник бізнесу, відповідаю перед державою і, в разі будь-яких незаконних дій, буду нести фінансову або кримінальну відповідальність. Те ж саме повинні нести і чиновники “-, зазначив посадовець.
Також він вважає, що в якійсь мірі це спроба зриву приватизації.
“Частка логіки є. Справа в тому, що особливості нашого бізнесу в тому, що січень і лютий – це найбільш складні місяці з фінансової та виробничої точки зору: холоди призводять до… зокрема, замерзання пульподротів – виробництво просто падає. Основна мета всієї цієї операції була така, щоб в січні-лютому нас позбавити фінансових коштів, для того щоб виробництво зупинилося, для того, щоб могли говорити про те, що нинішнє керівництво, і найголовніший удар припадав по фонду Держмайна – вони некомпетентні.
Водночас, керівник “Об’єднаної гірничо-хімічна компанії” заявляє, что не може сказати достеменно, хто саме стоїть за цими всіма діями.