Золота жила неконтрольованих цін і прибутку. Компанія “Інтерпайп” завдала шкоди “Укрзалізниці” майже 0,5 мільярда гривень. Про це повідомили у випуску новин “Першого Ділового” телеканалу.
Йдеться про закупівлі держкомпанії 2018-2020 років, під час яких “УЗ” ігнорувала очевидну змову гравців ринку і закривала очі на завищені ціни.
Тепер за справу взявся Антимонопольний комітет і минулого року завершив розслідування. Відомо, що предметом зацікавленості АМКУ стали закупівлі Укрзалізниці 2018 року, в яких «Інтерпайп Україна» розіграв 42 тендери з трьома компаніями, які мали тісні зв’язки з холдингом.
Крім того, ці фірми також пропонували продукцію заводу «Інтерпайп НПЗ», їх посадові особи працювали в структурах «Інтерпайп». Тобто конкуренція відбувалася лише на папері.
Виявивши змову, АМКУ наклав на його учасників штраф в більш ніж 70 млн гривень. Але на цьому «Інтерпайп» не став зупинятися. У 2019 компанія Пінчука почала активно виходити на російський ринок. І під виглядом великого попиту вдвічі завищувала ціни в Україні.
Так, вартість одного залізничного колеса вагою 400 кг стрибнула з 16 тисяч грн до майже 30 тисяч гривень за штуку. І це в той час, коли індекс цін виробників металургійного виробництва впав майже 19%. Такі дії коштували “Укрзалізниці” від 245 млн гривень за два роки.
Аналогічна ситуація була і з контрактами на поставку бандажів до колісних пар. І хоча, у “Інтерпайпа” з’явився конкурент – польська компанія “Гута Банкова”, здобути перемогу на тендерах їм не вдавалося. Більш того, з часом конкуренти об’єдналися.
Слідчих та експертів найбільше обурює бездіяльність самої “Укрзалізниці”. Компанія вирішила заявити про антиконкурентні дії “Інтерпайп”, тільки після того, як самі журналісти-розслідувачі підняли відповідне питання. Однак і це не допомогло, адже суд відхилив клопотання.