В Україні ініціюють зміни щодо ліцензування пального для аграріїв. Про це повідомили в Міністерстві аграрної політики і продовольства.
Там відзначили, що в кінці 2019 року Верховна Рада України прийняла зміни до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального».
Метою відповідних законодавчих змін було введення на рівні закону ефективних інструментів боротьби з нелегальним обігом пального всередині країни. Обсяг тіньового ринку в той час, за різними оцінками, становив мільярди гривень щорічно.
Відзначається, що аграрії, як одні з основних покупців палива, також були включені в цю систему контролю. Зокрема, законом було передбачено обов’язок сільгоспвиробників на 1 березня 2020 р отримати ліцензію для зберігання пального для потреб власного споживання. Крім того, процедура видачі такої ліцензії була значно спрощена і передбачає лише подачу заяви на отримання ліцензії із зазначенням обсягів резервуарів, що використовуються для зберігання пального і місця їх знаходження.
Якщо за первинними документами податкові органи бачать, що 1 березня 2020 р аграрій купував паливо, а ліцензія на зберігання була відсутня – вони трактують це як зберігання пального без наявності ліцензії, незалежно від того, чи є у аграрія ліцензія на момент перевірки, або її немає . Законом передбачена відповідальність – штраф 500 тис. грн за зберігання пального без ліцензії, або реалізацію палива при наявності ліцензії тільки на зберігання пального для власних потреб.
Однак аграрії виявилися загнаними в кут. Оскільки через Кременчуцький НПЗ ринок палива контролює олігарх Коломойський і підконтрольні йому компанії. Він і надає контролюючим органам всю інформацію про закупівлі аграріями палива.
Так з майже 27 тисяч виданих ліцензій на зберігання палива для власних потреб податкової служби провела 2 435 перевірок. Відзначається, що при цьому встановили 404 факти зберігання палива без ліцензії і анулювали 267 дозвільних документів і в основному це сільгосппідприємства.
Раніше ми повідомляли, що ринок бензину в Україні торік суттєво покращився порівняно з 2019-м – на 9%.
Також ми писали, що вітчизняне паливо витісняє імпорт із ринку.