«УЗ загрузла в кредитах», — експерт

Поділитися:

«Укрзалізницю» готують до продажу якомусь могутньому бенефіціару, з цією метою стратегічне держпідприємство навмисно доводиться до банкрутства. В рамках цього плану в очах потенційного покупця УЗ спочатку активно «набивали ціну» (за рахунок нічого не значущих угод з Deutsche Bahn, іншими західними партнерами), а зараз почався другий етап – доведення до банкрутства, з тим щоб таємничий покупець заплатив за нього мінімальну ціну.

За даними «Аудиту економіки України», УЗ знаходиться в передкризовому стані. На кінець першого півріччя 2020 року збитки УЗ склали близько 9 млрд грн; кредитний портфель у 2019-му досяг 40,8 млрд грн, а на кінець цього року він може скласти 46 млрд грн.

Зношеність рухомого складу «Укрзалізниці» буквально з кожним місяцем стає все більш очевидним. Протягом останнього року в українських ЗМІ регулярно пишуть про аварії на залізниці, викликаних подовженням деякими недобросовісними операторами термінів експлуатації «доісторичних» вагонів (в порушення діючих нормативів).

Зношеність локомотивів складає більше ніж 95%, з 26,7 тис. км головних залізничних шляхів 6,4 тис. км потребують капітального ремонту, а ще 2,7 тис. Км – реконструкції.

А щоб не було з кого спитати, керівний склад постійно змінюється. В цьому році УЗ встигли покерувати вже 4 людини.

Роман Веприцький, ексчлен наглядової ради УЗ, говорить про ситуацію так:

«На сьогодні беруться нові кредити, щоб віддавати старі. За різними підрахунками УЗ повинна зовнішнім кредиторам близько 50 млрд. Формування подальших кредитних портфелів буде виконуватися з урахуванням цієї ситуації».

Експерт каже про те, що держава абсолютно не звертає уваги на УЗ, тому розрахунку на те, що в наступному році це буде, не доводиться.

«Те, що я бачу — системна робота, спрямована на банкрутство. Але воно настало вже фактично. Моя позиція — я проти іноземних фахівців. Ми працювали. У нас є якісні результати роботи», — говорить експерт.

Заниження вартості вантажних перевезень — питання складне і неоднозначне. Вартість вагона, на думку експерта, має бути конкурентоспроможною, це ж ринок. Однак станом на сьогодні тільки 7% вантажів везеться вагонами УЗ, якщо зараз ситуація стала змінюватися в бік реальної вартості — це добре.

Ну, і «гаряче» питання — банкрутство. Відсутність стратегії, постійні зміни в керівництві, невизначеність влади стосовно УЗ — все це відіграє величезну роль.

Багато важливої ​​та корисної інформації для розуміння загальної картини того, що відбувається, Роман Веприцький дав у відповідях на питання ведучої в ефірі «Першого Ділового».

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу