“Частина «Мотор Січі» на ринку займає менше 10%” – експерт

Поділитися:

Заява міністра закордонних справ України та віце-прем’єра з євроінтеграції Дмитра Кулеби про неможливість врегулювання конфлікту з китайськими інвесторами ПАТ “Мотор Січ” через “токсичності” ситуації, і відсутність бажаючих її “розрулити” виглядає дивно. Так вважає ексвіцепрем’єр-міністр Павло Розенко.

Як відомо, Кулеба сказав про “Мотор Січі” буквально наступне:

“Історія про” Мотор Січ “вже стала токсичною, але вона деполітизована, тобто не є предметом регулярних консультацій або розмов між китайським і українським МЗС. Там є приватний інвестор, він вклав гроші, привернув приватного українського інвестора, і тепер бореться за свою інвестицію . Ця історія стала настільки складною і токсичною, що я, якщо чесно, не знаю нікого, хто б реально хотів її розрулювати”, – сказав він.

Павло Розенко переконаний, що така позиція високопоставленого офіційного особи з українського уряду, є відкрите визнання повної некомпетентності як МЗС, так і всього Кабміну в питаннях зовнішньої політики і відносин з іноземними інвесторами.

Подробиці теми розповів авіаційний експерт Кирило Новіков в ефірі телеканалу «Перший Діловий».

За словами фахівця, буквально минулого тижня Україна підписала з Китаєм дуже важливу і перспективну угоду у сфері космосу на майже 70 млн доларів. І на практиці це однозначно свідчить про те, що Україна і надалі збирається підтримувати хороші відносини з Китаєм.

«Не можу погодитися з тим, що співпраця з Китаєм може стати негативною для України. Якщо говорити про його зацікавленість в інших проектах, зокрема, авіаційних, то звичайно ж там Китай, як і будь-який інший інвестор, має право інвестувати кошти в «Мотор Січ». Тут можна говорити про те, що ситуація неоднозначна, оскільки тут і компанія «Мотор Січ» має «подвійну» репутацію на полях України. Ми знаємо про 100% експорт компанії, який орієнтований на російський потенціал. Логічно, що Китай зацікавлений у співпраці, адже зараз 80% літаків, які виробляють в Китаї – це літаки, які потребують відповідних двигунів з боку підприємства», – сказав експерт.

Арешт акцій компанії «Мотор Січ» стався два роки тому і досі ця ситуація знаходиться в підвішеному стані. Експерт вважає, що арешт на акції було накладено для того, щоб ніхто не вкрав відповідні технології. Однак своєї офіційно позиції з цього приводу держава досі не озвучила.

«Я впевнений, що найближчим часом це має відбутися. Тому що якщо компанія буде працювати успішно для України та на ринку України, то держава повинна забезпечити її функціонування», – сказав фахівець.

Також експерт прокоментував питання того, чи варто Україні в цьому сегменті очікувати міжнародного скандалу.

На його думку, скандал навряд чи можливий, тому що дана історія почалася далеко не вчора і так чи інакше вже має певні подробиці.

«Хочу сказати, що частина присутності компанії на міжнародному ринку не є настільки великою. Це не більше 10%. І знову-таки, ринки компанії, це ринки впливу на територіях колишнього Радянського Союзу. Тут мова не йде про сучасні технології або ж про понад технологічні двигуни. Тому, на мій погляд, наразі політика Китаю не є такою агресивною, як за часів Радянського Союзу», – заявив Новіков.

Авіаційний експерт вважає, що часи змінилися, і вже сьогодні Китай більше не намагається щось вкрасти або скопіювати. Більш того, на цей час саме ця країна є одним з найголовніших економічних партнерів України.

Але тут вже є проблема в тому, що аналогічне співробітництво Китай проявляє і до Росії.

«Про це ми також не повинні забувати та не дозволяти продаж наших стратегічних підприємств. Потрібно бути з цим обачними с огляду на інтереси самої України», – підбив підсумки експерт.

Нагадаємо, що служба Національної Безпеки України взяла під арешт акції одного з найбільших виробників авіаційних двигунів в Європі – компанії «Мотор Січ». Нещодавно в стінах столичного Шевченківського суду підприємство намагалося відстояти своє право і зняти арешт, а українські експерти одноголосно коментують, що така історія не дуже позитивно показує саму Україну на міжнародному ринку.

Зокрема, фахівці негативно коментують сам судовий процес над компанією, який нібито проходить не дуже прозоро.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу