Сім років анексії Криму. Санкції. Торгова блокада. Перекрита залізниця. А завод «Кримський титан» як працював, так і продовжує працювати на повну потужність.
Для роботи підприємства необхідна ільменітового руда. Раніше її поставляли з материкової частини України, з Житомирської області. Зараз сировину йде морем через перевалки і складні схеми з відключенням навігації судів.
1 січня 2021 року судно ANNABELLA початок завантаження ільменітової рудою в українському порту Чорноморськ. Завантаження тривала п’ять днів, і вже 6 січня судно рушило в Болгарію в порт Варна. Це всього в 430 кілометрах. У судноплавстві таку відстань вважається дуже коротким. До місця призначення ANNABELLA прибула 7 січня. На болгарському зберіганні вантаж пробув до 26 січня.
Саме в цей день в порт зайшло судно під сирійським прапором LAODICEA. Завантаження тривала три дні. І вже 30 січня, ледь відійшовши від болгарських берегів, LAODICEA вимкнуло супутникову навігацію АІС і зникло з радарів. А вже 31 січня, приблизно о 10:30 за київським часом, це судно спіймали під час заходу в Севастопольську бухту. Там вже ільменіт розвантажили і залізницею відправили на завод «Кримський титан».
Нагадаємо, що Паризький апеляційний суд виступив на підтримку позиції Мін’юсту Російської Федерації щодо рішення з української «Ощадбанку» в Криму. Йдеться про стягнення з РФ – сторони, анексувати Крим – 1,3 млрд доларів за втрачені Україною активи. Про підтримку Франції повідомили на офіційному сайті російського відомства.
Раніше повідомлялося, що зупинити відвантаження ільменіту чеської компанії Belanto через підозри в поставках української сировини в окупований Росією Крим зажадала від державної компанії «Об’єднана гірничо-хімічна компанія» Служба безпеки України.