“Відсутність професійної експертизи Шулявського шляхопроводу – це свавілля”, – ескперт

Поділитися:

Останні події, пов`язані з відремонтованим Шулявським шляхопроводом, сколихнули не лише столицю, а й всю країну. Вони були доволі несподіваними, як для багатьох автомобілістів, так і взагалі мешканців України, зокрема Києва. І відбулися буквально днями.

Шляхопровід недотягнув буквально два тижні до своєї річниці після завершення ремонту. 16 грудня на ньому впали одразу три стовпи освітлення. В результаті аварії пошкоджені авто, а люди чудом не постраждали. В питанні, хто винен в падінні стовпів, розбираємось разом з Віктором Резніковим, академіком, заслуженим будівельником України, членом Міжнародного союзу транспорту.

Академік Резніков 40 років проектував опори взагалі та опори мостів зокрема. Тому відповідь на питання, хто винен, він починає з реального випадку багаторічної давнини, який стався у Київському політехнічному інституті – зараз Національний технічний універститет.

Одна дівчина, як згадує академік, складала вступні іспити до політеху. Їй поставили «двійку». Вона прийшла і каже батькові: «Тату, в мене «двійка!» Тато був фахівцем, узяв папірець й подивився, як донька склала екзамен. І каже: «Так ти правильно все вирішила!»

За скаргою призначили в політехнічному комісію. А членом комісії був на той час один дуже відомий професор. Комісія почала розглядати, чи правильно дівчина виконала завдання, чи ні. Але професор не прийшов. Ректор телефонує, питає, що ж, мовляв, ви, професоре, не прийшли?
І чує таку відповідь: «А чого я туди приходитиму? Задачу вирішено правильно!»

«Так от чого я тут розпинатимуся, шукатиму, хто винний і що робити? – наголошує Віктор Резніков. – Винна система, винне елементарне невиконання українських законів. Ось закон України про те, які об`єкти підлягають обов`язковій експертизі. Обов`язковій експертизі підлягають об`єкти СС-3. А це і є наш Шулявський шляхопровід. Запитаймо, Шулявський шляхопровід проходив експертизу? Є експерт, в якого є прізвище, ім`я та по батькові?

Ні, невідомо, хто проводив експертизу. Самого проекту експертизи не було, мені це точно відомо. Тому що проектна організація є тільки одна. І проектувальників-експертів є лише один або два на весь Київ, – які здатні зробити професійну експертизу. Тому відсутність експертизи Шулявського шляхопроводу – це свавілля.

Читаємо далі в законі – про замовника. Замовник – це юридична особа, яка видає замовлення на проектно-вишукувальні роботи на будівництво будь-якого призначення. Окрім того, замовник видає замовлення на технічний нагляд і авторський нагляд. Хто вів авторський нагляд? Кому заплатили гроші за авторський нагляд? Де журнал авторського нагляду?

Нічого цього немає і не було. Ось з цим і розбиратимуться слідчі».

То ж, на думку Віктора Резнікова, відшукати винних в падінні опор Шулявського шляхопроводу, за законами України, дуже легко. Це, звичайно ж, замовник будівництва, який не призначив експертизи, технічного та авторського нагляду. Але це за законами. Ну, а враховувати корупційну складову – то вже, пробачте, розмова про зовсім інше.

Нагадаємо, у Києві транспортний колапс через Шулявський міст. Про це повідомили у випуску новин «Першого Ділового» телеканалу.

Також раніше ми написали, що у Києві демонтували ще шість аварійних опор на Шулявському мосту. Про це повідомляє пресслужба Київської міської державної адміністрації.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу