Кабінет міністрів Дениса Шмигаль прийняв Стратегію енергетичної безпеки України до 2025 року.
У Стратегії визначаються основні загрози та пріоритети в сфері енергетики, а також сценарії розвитку ситуації в енергетичному секторі.
Зокрема документ визначає 29 загроз енергетичній безпеці, основними з яких є: кіберзагрози, вплив на енергетичний сектор, опір введенню європейських правил прозорого функціонування енергетичних ринків, блокування поставки необхідних ресурсів і обладнання для потреб енергетики, кадровий дефіцит, зношеність основних фондів, незакінчена інтеграція з енергетичними та газовими системами Євросоюзу, відсутність системи стратегічного планування та координації розвитку економіки та енергетики, відсутність енергетичних резервів, російська агресія, питання конкуренції на ринку і поглиблення енергетичної бідності й тд.
Забезпечення координації та контролю за виконанням Стратегії покладено на Міненерго. Безпосередньо координацію і контроль будуть здійснювати Рада національної безпеки та оборони (РНБО) і Кабмін.
Фінансове забезпечення виконання Стратегії буде здійснюватися за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, а також з інших джерел, не заборонених законодавством. Стратегія розроблена на період до 2025 року.
Подробиці теми розповів директор департаменту економічної політики Федерації роботодавців України Сергій Саливон в ефірі телеканалу «Перший Діловий».
«Це дуже схоже на якесь державне рейдерство. Те, що наразі робить РНБО. Вона підміняє собою відразу, як законодавчу владу, так і судову. Якщо хтось мені розкаже на якій законодавчій підставі вводяться ці тимчасові адміністрації – це буде дуже цікаво. РНБО не може підміняти собою закон, не може підміняти собою Верховну Раду України й судові органи», – сказав він.
Експерт вважає, що навіть якщо потрібно приймати ті рішення, які були прийняті РНБО – цей процес все одно повинен відбуватися в рамках чинного закону.
«Адже ми можемо взагалі так дуже далеко зайти. Поділимо всіх на хороших і поганих, де хороші будуть цих поганих умовно вбивати. Так справи не робляться. Навіть якщо потрібно приймати такі рішення, їх шлях повинен бути законним. Якщо порушується закон – звертайтеся до судів», – висловив свою думку фахівець.
Також він прокоментував питання щодо того, чому в РНБО не зайнялися питаннями стосовно того, як саме всі ці активи купувалися в рамках приватизації.
«Напевно там просто бояться відкрити ящик «Пандори». Адже тоді можна буде ставити багато питань до самої приватизації. У нас всі приватизації відбувалися, м’яко кажучи, не дуже прозоро. Не тільки щодо облгазів і обленерго. Кінець кінцем Данилов можливо боїться умовно вийти на самого себе і свої колег. Тому швидше за все цей варіант РНБО не підходить. Нумо уявім, що РНБО все-таки незаконно вводить ці тимчасові адміністрації. Але хіба це щось змінить? У нас з’являться нові запаси вугілля, яких зараз у нас на зиму немає? Я вважаю, що саме по собі нічого не з’явиться. До цієї зими ми вже явно не назбираємо вугілля стільки, скільки нам необхідно. Його просто не видобувають достатньою мірою. А на світовому ринку вугілля коштує мінімум 130 доларів і якщо його купувати там, то я собі приблизно уявляю як сильно у нас підвищаться тарифи на електроенергію. Тобто потрібно усвідомлювати, що в цю зиму ми увійдемо без достатніх запасів вугілля і швидше за все без достатньої кількості газу», – заявив він.
Нагадаємо, що Рада нацбезпеки та оборони України ініціював введення тимчасового управління на АТ «Укрзалізниця». Про це свідчить відповідна постанова з боку РНБО.
У ньому йдеться про те, що таке рішення було прийнято через ту критичну ситуацію, яка фіксується в державній компанії.