«Дуже часто обленерго нав’язують бізнесу додаткові послуги» – експерт

Поділитися:

Національна комісія, що здійснює регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП), внесла зміни до Кодексу систем розподілу, спростивши процедуру приєднання споживачів до електричних мереж.

Відповідна постанова прийнята на засіданні комісії 28 квітня. Як повідомив регулятор, внесені зміни передбачають:

  • введення публічних договорів про приєднання електроустановок до електричних мереж;
  • зменшення кількості документів, які додаються до заяви про приєднання;
  • спрощення для замовників прийняття (акцепту) умов договору про приєднання до електричних мереж;
  • підвищення рівня обізнаності споживачів про приєднання;
  • прозорості надання послуг з приєднання;
  • поліпшення інформування споживачів про планові та позапланові перерви в електропостачанні.

Крім того, внесені зміни покликані вирішити питання приєднання до електричних мереж об’єктів, розташованих на територіях комплексної забудови.

Свою думку з цього приводу висловила Ольга Бабій, член НКРЕКП.

“Негативний рейтинг, який ми маємо сьогодні, постійні скарги наших споживачів, великого бізнесу спонукали нас до прийняття такого зваженого рішення на користь поліпшення умов ведення бізнесу та спрощення процедури приєднання до електромереж.

Проект змін планувався майже рік. Спочатку ми провели глибокий аналіз цих скарг споживачі, виявили основні причини затримок і порушень, а також почали відпрацьовувати зміни які б дозволили прибрати ті перешкоди, які породжували проблеми. Потім ми обговорювали ці питання з експертними співтовариствами, бізнес-співтовариством. Долучали операторів систем розподілу для того, щоб не порушити певні технічні питання. До розробки цих документів приєдналися міжнародні експерти та Офіс реформ “, – говорить експерт.

Ольга Бабій зазначає, що найбільше бізнес скаржився на те, що йому була незрозуміла ціна. А обленерго, які видавали договір з великою вартістю приєднання і тарифами. Часто це було непосильно для підприємців. Крім того, представники обленерго намагалися додати додаткові умови, які обтяжували процедуру приєднання. Навіть коли бізнес був готовий платити, були тривалі затримки, причиною яких була непублічність оформлення цих договорів.

“Зараз договір є публічним. Тому особа, захотіла підключитися стандартним або нестандартним способом повинна залишити заяву в електронному вигляді. Тому відсутність паперових носіїв виключає маніпуляції термінами розгляду заяв і укладання договорів.

Перелік вимог щодо документів залишилися, але в зв’язку з тим, що останні два роки у нас істотно відбулася цифровізація всіх реєстрів права власності, ми внесли зміни, заявник може додавати електронне посилання на виписку з реєстру “, – заявляє Ольга Бабій.

Чиновниця вказує на те, що людина тепер може уникнути будь-яких фізичних контактів. Навіть пандемія коронавірусу зіграла позитивну роль в прискоренні процедур і їх спрощення.

“Криза – це завжди можливість, тому ми завжди шукаємо можливості, а не говоримо, чому не можемо щось зробити”, – резюмує фахівець.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу