«Більшість політиків розглядають митницю, як джерело збагачення» – Максим Нефьодов

Поділитися:

Президент Володимир Зеленський наполягає на прискоренні процесу реформування української митниці, яка повинна стати прозорим, зрозумілим і зручним сервісом для підприємців і громадян.
Про це він сказав під час робочої наради з головою Державної митної служби Павлом Рябікиним.

«Потрібно прискорити реформування Державної митної служби. Українська митниця повинна перестати бути годівницею для малих і великих корупціонерів і воротами для контрабандистів, а стати прозорим, зрозумілим і зручним сервісом для підприємців і громадян », – зазначив Президент.
Зеленський підкреслив, що реформа митної служби спрямована на відхід від складних бюрократичних процедур, які часто стають полем для корупції.

У свою чергу Рябікин розповів, що реформа передбачає перехід на новітні технології і діджіталізацію, спрощення та гармонізацію митних процедур, ставок мита з європейським законодавством, навчання і тестування персоналу, поліпшення матеріально-технічної бази.

За його словами, вже набрав чинності закон про запровадження інституту авторизованого економічного оператора (АЕО).

Керівник митниці запевнив, що впровадження програми АЕО сприяє наближенню митного законодавства України до європейських стандартів, спрощує і полегшує міжнародну торгівлю, підвищує конкурентоспроможність українських АЕО як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках.

Також він підкреслив, що триває робота над приєднанням до європейської Конвенції про процедуру загального транзиту. Відзначається, що в листопаді 2020 року в Україні розпочато застосування в пілотному режимі нової комп’ютеризованої транзитної системи (NCTS), використання якої є обов’язковою умовою приєднання до Конвенції, яка є основою для переміщення товарів між державами – членами ЄС.

“Перший Діловий” телеканал зібрав провідних експертів, щоб розібратися в цій ситуації.

“Я б вважав за краще розглядати це не тільки як якийсь окремий опосередкований факт, з яким треба локально розібратися і зробити вигляд, що все відбувається як треба.

Мало не кожному інтерв’ю, міністр фінансів відзначає, що єдине, що його цікавить – це митні платежі. При цьому на митниці тривають дивні кадрові призначення.

В результаті створюється ситуація, коли на кордонах відбувається хаос, в якому випадковим чином страждають вантажі і ті, хто їдуть, і будь-хто, хто просто не сподобався конкретному інспектору.

Замість системного підходу, контролю на основі даних і реального ризик-менеджменту, ми бачимо просто адміністративний тиск “, – говорить екс-глава державної митної служби Максим Нефьодов.

У свою чергу, Наталія Артемчук, координатор митного комітету Європейської бізнес-асоціації, заявляє, що з такими проблемами країна зустрічається щорічно. Нові кадрові призначення стають причинами старих помилок. За останній рік змінилося п’ятеро начальників митниці, тому ні про яку інституційної пам’яті мови не йде.

Максим Нефьодов вважає, що справжньою причиною є те, що більшість політиків і чиновників розглядають митницю як засіб особистісного збагачення і задоволення якихось власних амбіцій.

“Я хочу тут бути абсолютно відвертим. Адже після того, як реформа митниці була згорнута на початку минулого року, почалася чехарда призначень зі своїми спонсорами. Когось “продавив” Офіс президента, когось панують депутати, а когось правоохоронці. ця боротьба триває. тому кожен з тих, хто прийшов в митницю розуміє, що будуть працювати не більше трьох місяців. Смороду зацікавлені в тому, щоб за цей час заробити собі грошей в кишеню, а не в будь-яких системних змінах “, – стверджує експерт.

При цьому Олександр Лазарєв, член правління митного комітету Європейської бізнес-асоціації, впевнений, що щорічно бізнес стикається з секторальних планом перевірок. Він готується до підписання лише під кінець року, тому він не виключає товарів, а тільки додає їх.

“У нас немає чітко прописаної процедури перевірки. Той же інспектор митниці може вирішувати самостійно, чи буде він перевіряти документацію або сам товар.

Ми зіткнулися з проблемою того, що митники стали перевіряти маркування на кожній одиниці товару поартикульно, що в принципі означає зупинку бізнесу. Адже неможливо перевірити 10 контейнерів з одягом або взуттям.

При цьому ми не наполягаємо на тому, що перевірки потрібно зовсім скасувати, але альтернативою цьому потрібно брати до уваги документацію, яка йде разом з товаром “, – резюмує фахівець.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу