Мітинг власників автівок на єврономерах у столиці триває вже другий день поспіль.
Про це розповідають журналісти “Першого Ділового” телеканалу.
У вівторок, 3-го листопада, демонстранти заблокували рух в урядовому кварталі, а у середу зранку – зустріли депутатів димовими шашками та дудками.
Вимоги: зробити процедуру розмитнення автомобілів – доступною. І принаймні звільнити від акцизного збору авто для особистого використання. Організатори акції наголошують: захід має мирний характер, утім градус напруги серед мітингарів – зростає.
Вигуками “Ганьба!” євробляхери зустрічали депутатів-розробників закону про розмитнення вживаних автівок. Зокрема, дісталося народній депутатці від “Європейської солідарності” Ніні Южаніній. Один із мітингарів побажав їй їздити на “Таврії”.
“У Європі перегнати машину – це година часу, – каже Антон, власник автівки з єврономерами. – Приїхав на кордон, сплатив 10% розмитнення й тобі тут же, на кордоні дали номери. Ти їх на кордоні повісив й поїхав додому. Розумієте? У нас це починається з кордону, двоє діб там мучишся. Кучу хабарів даєш, кучу! Й усе собі гребуть до кишень!”
Посадовці ж тим часом запевняють: над питанням розмитнення “євроблях” нині працюють. Та поки про голосування – не йдеться.
У Мінфіні повідомили: усі подані на розгляд Верховної Ради законопроєкти щодо митного оформлення автівок – опрацювали й передали свої висновки профільним комітетам.
Торік в Україні також неодноразово відкладалося запровадження штрафних санкцій за використання автомобілів з іноземною реєстрацією, аби громадяни змогли провести їх митне оформлення. Під час пільгового періоду митники за добу оформляли у середньому понад півтори тисячі автівок.
Весною – після завершення пільгового періоду – не більше 36-ти за добу. У період відтермінування посилених штрафних санкцій показники митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією скоротилися ще більше – чотири автомобілі за добу.
І це при тому, що надходження від розмитнення “євроблях” вже закладені до бюджету. І їх оцінюють в понад 6 з половиною мільярдів гривень на рік. За ці гроші урядовці обіцяли будувати дороги та фінансувати медицину. До того ж пікові виплати за держборгом України припадають на 2020-21 роки.
Нагадаємо, два роки тому Рада пішла на поступки “євробляхерам”.
Також раніше ми написали про те, що названі ціни на найдешевші авто Німеччини.