З кожним роком гуманітарні спеціальності будуть ставати все менш актуальними в Україні, оскільки вже зараз весь світ рухається у сторону автоматизації. Іншими словами, на перший план вийдуть технічно-інженерні спеціальності, як повідомляє пресслужба Міністерства освіти та науки України.
Зокрема, в проекті Стратегії розвитку вищої освіти в Україні вказується, що в майбутньому країна буде більше орієнтуватися саме на технічні спеціальності.
Серед переліку “професій майбутнього” значаться – архітектор територій, диспетчер безпілотників, космогеолог, фахівець з робототехніки, інженер-проектувальник різного профілю, фахівець з 3D-друку, розробник, проектувальник “розумної середовища”, “розумних будинків”, розробник блокчейн-технологій, AR / VR-розробник, фахівець по цифровому контенту, цифровий лінгвіст, програміст, аналітик даних, аналітик, фахівець з кібербезпеки,
Також чимало уваги буде надано більш сучасному розвитку медицини. Зокрема, буде заохочуватися розвиток спеціальностей з біогенетики, біоінженерії, біоінформатики та біофармакології.
Нещодавно Міністерство освіти та науки розробило проект професійного стандарту для вчителів початкових класів та закладів загальної середньої освіти.
Як повідомила пресслужба міністерства, опис професійних компетенцій відповідно до кваліфікаційних категорій дозволить вчителям визначати критерії самооцінки, а також оцінити професійну кваліфікацію вчителя і готовність до професійної діяльності в рамках певної кваліфікаційної категорії для проходження атестації та сертифікації.