І ось уже дев’ять років поспіль, починаючи зі скасування обов’язкового техогляду в 2011 році, його намагаються повернути на своє місце цілим і неушкодженим різні чиновники.
Дев’ятого жовтня журналісти ознайомилися з найсвіжішою ініціативою міністра інфраструктури Владислава Криклія – новим законопроектом, за яким в Україну повертається техогляд. Його аргумент – мовляв, це вимога Європейського Союзу.
Правда, навіть в Мінінфраструктури не впевнені, що техогляд знову запрацює в наступному році, аж надто багато у нього на шляху перешкод і ризиків. Наприклад, цей законопроект важко узгодити з Державною регуляторної службою.
Крім цього, в Україні обов’язкові техогляди, за існуючою законодавчою базою дуже важко проконтролювати. Якщо техогляд ввести, то його будуть провадити приватні фірми. А навіщо державі те, що не можна поставити на контроль?
І ще чиновників зупиняють дані правоохоронців, за якими технічні несправності авто призводять лише до одного відсотку ДТП. Суспільство і незалежні експерти схиляються до думки, що обов’язковий техогляд в умовах України призведе лише до корупції, а не до безпечних доріг.
Що ж стосується аргументу міністра, то слід згадати, що обов’язковий техогляд авто тільки для країн-членів ЄС. А Україна не є таким членом.
Нагадаємо, раніше ми повідомили, що в Україні може з’явитися новий регламент технічного огляду транспорту.
Також в Міністерстві інфраструктури планують ввести обов’язковий техогляд для всіх видів транспорту, а не тільки для комерційного до кінця 2020 року.