У Верховній Раді зареєстрували законопроект № 3618 про ріелторську діяльність в Україні. Таким чином парламентаріям пропонують вивести ринок ріелторських послуг з тіні.
Надання ріелторських послуг забезпечується в 90% всіх договорів купівлі-продажу, оренди об’єктів нерухомості. Однак, чинне законодавство не містить спеціальних норм з регулювання даної сфери.
“Чинне законодавство України покладає на ріелтерів ряд обов’язків, спрямованих на детінізацію доходів населення і наповнення Державного бюджету України”, – сказано в пояснювальній записці до проекту.
Законопроект пропонує:
- введення ліцензування для брокерів з нерухомості. Ліцензію отримають тільки ті, хто здасть кваліфікаційний іспит;
- оформлення та внесення фахівців до Єдиного реєстру фізосіб, юросіб і професійних об’єднань в сфері ріелторської діяльності;
- створення реєстру, який буде містити дані про фахівців і об’єктах нерухомості;
- введення штрафів за роботу без ріелторських свідоцтв від 8,5 тис. до 17 тис. грн, з конфіскацією отриманого прибутку. А за повторне порушення – від 17 тис. До 34 тис. Грн, знову ж таки з конфіскацією вилучених грошових коштів.
- створення Національної федерації фахівців в сфері ріелторської діяльності, до складу якої увійдуть кваліфікаційно-сертифікаційна комісія, з’їзд фахівців і рада громадського нагляду. Сюди ж українці зможуть скаржитися на недобросовісних брокерів, якщо вважатимуть, що права клієнта порушили.
У проекті також міститься положення, згідно з яким ріелторські послуги можуть надаватися тільки суб’єктом ріелторської діяльності, якому таке право надано в порядку і на умовах, визначених у законопроекті.
Нагадаємо, колишній президент Грузії і за сумісництвом нинішній глава українського Виконавчого комітету з питань реформ Михайло Саакашвілі анонсував створення в Україні законопроекту про державно-приватне партнерство, яке передбачає посилене взаємодія влади з малим і середнім бізнесом.
Раніше повідомлялося, що велику частину зернових в українські порти доставляють по залізниці – на це припадає майже 70% зернового продовольства. Найменше доставляють продукції річковим транспортом. – 10%. У свою чергу Мінінфраструктури підтримує законопроект про внутрішній водний транспорт для розвитку річкової логістики.