«Держава дає УЗ чотири мільярди гривень в 2021 році», — Володимир Жмак

Поділитися:

2021 рік має стати роком великого будівництва для Укрзалізниці, вважають в Міністерстві інфраструктури.

«У наступному році вперше в історії України буде державне замовлення на пасажирські вагони. Хотілося б, щоб і на приміські електрички теж (сталося державне замовлення), але ще більше б хотілося, щоб і місцева влада долучалася до цього процесу. Оскільки вони отримують податки, але нічого не фінансують. Це не зовсім справедливо. На розвиток інфраструктури УЗ також повинна отримати підтримку у 2021 році», — відзначили в міністерстві.

А ще рік великого будівництва буде відбуватися за рахунок міжнародних фінансових проектів, що передбачає кілька мільярдів гривень інвестицій для УЗ.

Зокрема, пасажирські вагони вирішили дотувати з бюджету. За вантажних вагонів Мінекономіки й Мінфін напрацьовують модель компенсації частини відсотків на їх закупівлю приватними компаніями

Володимир Жмак, глава правління АТ «Укрзалізниця», говорить про ситуацію так:

«Статус «великого будівництва» означає підтримку держави. «УЗ» не зможе самостійно впоратися з проблемами. Це і зношеність рухомого складу, і зношеність самих шляхів – все настільки погано, що знос досягає 90-95% ».

За словами Володимира Жмака, звичайний рух вперед вже не рятує — рухатися треба швидше, і допомога держави буде дуже важливим етапом цього руху. Капітальні вклади дозволять відновити інфраструктуру, заводи. Кожна гривня буде позначати від 5 до 7 гривень – це внесок в металургію та інші підприємства.

У цьому році вперше за всю історію незалежної України державна компанія отримала шанс отримати з бюджету 4 млрд для розвитку «Укрзалізниці». Це і купівля нових вагонів, і електрифікація деяких ділянок. За словами нашого експерта, один рік і виділені гроші нічого не вирішать. Але кілька бюджетних років — це рух вперед. Коли будуть отримані бюджетні гроші, будуть проведені тендери, щоб гроші були освоєні.

«Будь-який бізнес розвивається, коли є гроші. УЗ буде розвиватися, якщо буде отримувати гроші. Але ми в деякому роді заручники — ми не можемо виходити на тендер, поки немає фінансового плану. Його потрібно затвердити так, щоб ми встигли освоїти гроші. Тут є певні процеси, і цей час», — каже Володимир Жмак.

Також потрібен і закон про залізничний транспорт. Без нього ми не зрушимо з місця. Потрібен комплексний підхід. «Велике будівництво» — важливий етап для нас. Попередня цифра — більше ніж 11 млрд збитків у 2020 році. На сьогодні закінчити 2021 рік хочуть з прибутком, поки називають суму близько 3,5 млрд.

«УЗ підписала меморандум з НАБУ, щоб обмінюватися інформацією, щоб не допускати до тендерів компанії з сумнівною репутацією», — говорить глава правління.

Також в НАБУ будуть передаватися і справи, які в компетенції цього органу. Всі справи про корупцію будуть передаватися туди, але зараз кількість таких випадків радикально знизилася.

Більше інформації з приводу майбутніх змін у державній компанії глава правління АТ «Укрзалізниця» розповів в ефірі «Першого Ділового».

Підписуйтесь на Перший Діловий телеканал в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!

Читайте також
15 Квітня 2021 року - 10:30
Вже засуджені колишній керівник і три співробітники газового термінала в...
15 Квітня 2021 року - 10:00
На сьогодні мінімальна пенсія в Україні дорівнює 1769 гривень, а...
14 Квітня 2021 року - 21:30
Щонайменше двох фігурантів санкційного списку контрабандистів з Указу Президента України...
14 Квітня 2021 року - 18:56
Проведення реформи ринку таксі в Україні в п'ятирічній перспективі може...