Більше не флагман: КБ Південне загрожують триденка і масові скорочення

Поділитися:

Флагман ракетно-космічної галузі України КБ «Південне» продовжує здавати позиції. Вже 4-й місяць підприємство знаходиться в режимі простою, більшість співробітників переведені на віддалену роботу або відправлені у відпустку.

Офіційна причина – карантинні заходи у зв’язку з епідемією Covid-19, але працівники «Південного» безпосередньо пов’язують простій з відсутністю замовлень та провальною політикою керівництва, яке більше піклується про наповнення власної кишені, ніж про імідж і розвиток підприємства. Анонімні джерела в КБП повідомляють про введення з 1 серпня 3-денного робочого тижня, і про скорочення штатана 50% з 1 жовтня.

«З 1 серпня 3-денка, і всі будуть сидіти (що можна зробити за три дні на тиждень) на дистанції один від одного, а з 1 жовтня буде повна дистанція – 50 відсотків скорочення і тоді вже точно буде дистанція … Все добре тонемо далі “.

Замовлень, які могли б утримати дніпровський гігант на плаву, дійсно катастрофічно не вистачає.

Крім звітів про чергові успішні випробування двигуна РД861К, якому вже понад 10 років, презентації макетів місячних баз і спогадах про колишні заслуги, більш обнадійливих новин від КБП немає. А всі спроби отримати фінансування під нові розробки, ні до чого не приводять. Через відсутність цих самих розробок.

«Частина представлених стартапів … це просто ліга сміху. Людина являє проект по збірці космічного сміття, читаючи з папірця текст на «англійській» мові при реготі студії, представляючи держпідприємство, а в цей час купа начальників над ним чекають, коли на цю утопію раптом дадуть шарових грошей “, – розповідають обурені працівники бюро.

На тлі тривалих проблем КБ «Південне», радують справи в іншого ключового підприємства космічної галузі України, НВО ЮМЗ “Південмаш”. Схоже, завод, нарешті, починає йти на поправку після багаторічної стагнації.

Днями ЮМЗ уклав 3-річний міжнародний контракт на виробництво електробусів на суму 23 млрд. грн, а також отримав від Верховної Ради 2,3 млрд гривень до статутного капіталу для погашення боргів. Це серйозна підтримка для підприємства, в минулому на 70% орієнтованого на розробки КБ «Південне» і давно не отримує замовлення на них.

Що ж, хотілося б сподіватися, що Україна дійсно змінює пріоритети і починає вкладати в перспективні проекти, а не в чорні діри, які поглинають бюджетні гроші зі швидкістю світла.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу