«Залізнична гілка до ЦСВЯП прокладена, ядерне сховище побудоване, плани оптимістичні», — експерт

Поділитися:

9 липня поточного року в НАЕК «Енергоатом» відзвітували про закінчення робіт з прокладання залізничної гілки до Централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива (ЦСВЯП). Йдеться про гілку від станції Вільча до станції Янів. Її загальна протяжність — 43 км.

Ця гілка буде перебувати на балансі НАЕК «Енергоатом», при цьому вона інтегрована в залізничну мережу України. Прокладання вели відразу дві бригади, при цьому вони працювали з урахуванням умов, що існують в зоні відчуження.

«Після передачі (передача гілки на Банас НАЕК «Енергоатом»— ред.) «Енергоатом» оперативно провів переговори з АТ «Укрзалізниця», яка виступила виконавцем робіт з прокладання полотна залізничної колії, уклав відповідний контракт і профінансував роботи. Зараз завершуються роботи зі збирання та вивезення залишків рослин і чагарників, від яких розчищали шлях», — зазначив генеральний директор ВП «Атомпроектінжиніринг» Микола Божко.

Перший пробний прогін призначено на 20 липня. Шляхами пройде спецпотяг з імітатором контейнера, в якому пізніше буде перевозитися відпрацьоване ядерне паливо. Також важливо і те, що вже в поточному році Україна не відправлятиме відходи ядерного палива на зберігання в Російську Федерацію.

Подробиці теми розповів заступник генерального директора «Атомпроектінжиніринг» НАЕК «Енергоатому» Володимир Холоша в ефірі телеканалу «Перший Діловий».

«Зараз сховище побудоване, ведуться монтажні і пусконалагоджувальні роботи. В тому числі частина пусконалагоджувальних робіт буде зроблена і з тими транспортерами, які приїдуть з макетами палива для того, щоб ми могли всю цю комплексну програму реалізувати. Планами передбачено, що в кінці липня – на початку серпня повинне бути відвантажене паливо, скоріше всього, із Хмельницької атомної електростанції — таке в планах. Але на ці плани можуть вплинути графіки ремонту, зсуви, тому що енергосистема теж має свої вимоги для того, щоб ті чи інші блоки працювали», — розповів експерт.

За словами експерта, вже є практично усі дозволи та ліцензії для того, аби, згідно із запланованим графіком, запрацювала залізнична гілка до ЦСВЯП від станції Вільча до станції Янів. Водночас він додав, що є ще кілька документів, які потрібно отримати, проте плани наразі оптимістичні.

«Значна частина тих ліцензійних продуктів, які повинні бути для цієї технології, вона вже відліцензовані, практично все відліцензоване. Залишився звіт по аналізу безпеки, і це не перша спроба його розглянути, і деякі інші матеріали. Так що, в принципі, для ліцензійного пакету, який формується для отримання дозволу фактично все уже є, за виключенням деяких елементів, які повинні бути розглянуті зараз у другому чи третьому читанні», — зазначив експерт.

Раніше ми повідомляли, що Україна не буде зберігати в Росії ядерні відходи.

Також ми писали, що «Енергоатом», який протягом 2020 з прибуткового підприємства докотився до рівня збиткової компанії з від’ємним результатом у понад 7 мільярдів гривень, щедро роздає премії топменеджменту.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу