«Якщо УЗ розрахується з боргами Донецької залізниці, це значно погіршить її становище в фінансовому плані» – експерт

Поділитися:

Господарський суд Донецької області задовольнив клопотання Державної виконавчої служби та визнав “Укрзалізницю” – як правонаступника “Донецької залізниці” – боржником у виконавчому провадженні, в рамках якого “Сбербанк” стягував з “Донецької залізниці” 68 мільйонів доларів.

27 липня “Укрзалізниця” заявляла, що українська “дочка” Сбербанку реструктуризувала її борги на суму близько 200 млн доларів, що підлягали погашенню до кінця липня.

Як зазначалося, підписання угод відбулося впродовж тижня до вказаної дати з набранням остаточної чинності умов реструктуризації після прийняття відповідного рішення Нацбанком. Реструктуризація проведена на термін до 3 років з можливістю дострокового погашення.

У червні “Укрзалізниця” повідомила, що Велика Палата Верховного Суду визнала її правонаступником ДП “Донецька залізниця” з дати держреєстрації акціонерного товариства – 21.10.2015. Як зауважувала УЗ, це означає, що УЗ буде зобов’язана погасити всі борги ДП “Донецька залізниця”, не отримавши при цьому від останнього жодного майна до статутного капіталу.

При цьому, заданими УЗ, в ОРДЛО знаходиться понад 20 тис вантажних вагонів УЗ, майже 6 тис вагонів інших власників, майже 6 тис пасажирських вагонів та понад 300 локомотивів.

За приблизними підрахунками сума фінансових зобов’язань ДП “Донецька залізниця” перед кредиторами перевищує 6,5 млрд грн, у т.ч. перед Сбербанком – 3,5 млрд грн, ВТБ Банком – 1,2 млрд грн.

Спеціально для Першого ділового телеканалу у ситуації розбирався експерт залізничного транспорту, Олександр Красноштан.

“68 млн доларів, це величезна сума для Укрзалізниці. Для прикладу, це рівноцінно вартості 10 нових пасажирських вагонів. Це дуже серйозно і якщо така ситуація буде, то це значно погіршить становище УЗ. Дійсно, реакція була. З ініціативи Міністерства Верховною Радою був проголосований мораторій на стягнення боргів з Донецької залізниці. З юридичної точки зору, це форс-мажорна ситуація, адже там йде війна. Відповідно, ці кредити брались, щоб розвивати інфраструктуру та генерувати додаткові прибутки.

Мораторій був прийнятий строково. Зараз строк дії документу закінчується, що дає підстави такі речі робити. Але уряд країни повинен розуміти, що такі дії загрожують безпеці руху і національній безпеці України, адже УЗ – стратегічне підприємство” – говорить експерт.

За словами Олександра Красноштана, український банк, який видавав кредит Донецькій залізниці. є дочірнім підприємством великого російського банку. Тому, ще до кредитування керівництво УЗ повинно було розглянути питання, хто саме проводить кредитування залізниці.

“Зрозумійте правильно, на Донбасі і в Криму залишилося багато чого: локомотивний парк, інфраструктура, і пасажирські вагони, і ремонтні депо. А багато хто знає, що саме Донецькі ремонтні депо були найкращими в Україні. Сьогодні ми не можемо цим користуватися, а туди було вкладено великі кошти. Згадайте тільки-но Донецький залізничний вокзал, адже його зробили за останнім словом техніки, перед “Євро-2012″. Наразі тому вокзалу рівних в Україні немає. Все це сьогодні втрачено, тому до ситуації треба дуже серйозно ставитися. Але без керівництва держави зробити це неможливо” – говорить спеціаліст.

Олександр Красноштан вважає, що є суто юридична сторона. Виконавча служба бачить перед собою рішення суду, відкриває провадження і діє згідно з законодавством. Це, мабуть, правильно, але є ще й морально-етична сторона.

“Цим питанням треба займатись на найвищому державному рівні. Звісно, можна збільшити статутний капітал за рахунок державних коштів, але це – гроші платників податків. Тому я не впевнений, що вони будуть задоволені, що їхніми грошима закриваються всі прогалини” – резюмував експерт.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу