За словами першого віце-президента Всеукраїнської асоціації пекарів, націнка торговельних мереж на хліб, з урахуванням так званих бонусів та повернень нереалізованої продукції, перевищує 55%.
Він зазначив, що офіційна націнка на хліб у мережах була 15%, зараз після введення регулювання — 10%. Однак, мережі вимагають сплати так званих бонусів, які в договорі звучать як «маркетингові послуги», «передпродажна підготовка», і насправді не надаються. Їх розмір становить 26%.
«Візьмемо прайсову ціну в умовних сто одиниць. Мережа робить націнку, і ціна на полиці стає 115. Зі 100 виробник віддає 26 як плату за бонуси. Залишається близько 74, з яких ще від 4 до 8 виробнику повертають у вигляді нереалізованої продукції, це теж втрати виробника. Тобто ми отримуємо менше 70% від прайсової ціни. Усе інше забирають мережі», — пояснює фахівець.
Нагадаємо, Кабінет Міністрів України пообіцяв почекати з регулюванням вартості хліба та не вносити його до списку соціально значущих продуктів для українців, а це означає, що обмежень націнок на продукцію не буде.
Раніше ми також писали, що хліб може подорожчати до 30 гривень.