«Комбінати декларують собівартість руди в 20 -30 доларів, а вартість на світовому ринку – 200 доларів» – експерт

Поділитися:

Компанія “Рісо Руда”, яка завантажила ільменіт Об’єднаної гірничо-хімічної компанії на корабель в обхід його арешту з боку Державного бюро розслідувань, організувала акцію протесту біля пропускних пунктів порту “Чорноморськ”, щоб створити громадський резонанс і продовжити його постачання. Про це повідомив один з учасників страйку.

“Почали безстрокову акцію”, – сказав він.

У “Рісо Руда”, яка пов’язана контрактом з відправлення вантажу в Китай з IMMCO Trade дніпровського бізнесмена Віталія Кучука, сподіваються, що такий тиск розблокує відправку вантажу.

17 квітня ільменіт ОГХК співробітники ДБР заарештували в порту Чорноморська.

Правоохоронці вважають, що вартість товару “спеціально занижена службовими особами АТ “ОГХК” і Фонду держмайна України, ДПС і ДФС України з метою подальшого розміщення на рахунках офшорних компаній (IMMCO Trade Pte. Ltd. і MINERALS & CHEMICALS DITRIBUTIONS Limited.) Грошових коштів в розмірі понад 2 млн доларів для подальшої легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом».

Про те, що вартість ільменіту занижена, вказують і незалежні аналітичні джерела. Так, за контрактом ОГХК з IMMCO № 001/1-21 від 11 січня 2021 Вільногірський ільменіт вмістом ТіО2 хв 63% продавався посереднику за ціною 150 доларів за тонну на умовах СРТ, Чорноморськ.

Аналітики подавали інформацію про те, що вартість ільменіту такого складу на умовах CIF 2 квітня становила 337-348 доларів за тонну. Це означає, що за вирахуванням фрахтових послуг в Україні, ільменіт мав реалізуватися за ціною не менше 267-284 долари за тонну.

Відповідно, з ОГХК могло бути вимито 117-134 долари на кожній відправленій на адресу IMMCO тонні або 2,4-2,7 млн доларів.

Подробиці теми розповів кандидат економічних наук Захар Попович в ефірі телеканалу «Перший Діловий».

“Я не можу прокоментувати це питання позитивно або негативно. Адже це конкретний випадок, за яким потрібно достовірно перевірити всі факти щодо того, чи конкретно ця компанія і в тому  розмірі виводить гроші. Єдине, що я можу сказати, в принципі ця ситуація дуже схожа на ті, які я вже бачив у дуже багатьох компаній, що працюють у сфері експорту залізної руди. Йдеться про всіх найбільших експортерів залізної руди. Наприклад, про Ferrexpo та інші гірничо-збагачувальні комбінати, які в основному нині знаходяться в групі «Метінвест». Річ у тому, що на жаль, в Україні це відбувається досить часто”, – сказав експерт.

Також він заявив, що раніше в Україні вже були спроби врегулювати дане питання. Однак тоді через політичні та військові події закон тимчасово відклали, а вже пізніше представили його вже зовсім в неефективній версії.

В історичному плані ситуація дуже сумна. Ще за часів Януковича приймалося законодавство з метою обмежити різні офшорні схеми в тому, щоб вони нарешті стали платити податки. Але тоді у нас стався Майдан і почалися військові дії. У зв’язку з цим прийняття даних заходів відклали ще на рік. Пізніше через рік у нас вже зробили закон такий, за яким дуже складно на практиці хоч когось притягнути до відповідальності. А якби це і вийшло, то відповідальність все одно була б мінімальною. І наразі ми бачимо знову ініціативу про введення подібного закону, але наскільки я пам’ятаю, в грудні 2020 року все знову відклали через коронавірус. Іншими словами, щоб у нас в країні не відбувалося – це стає хорошим виправданням для того, щоб на практиці не впроваджувати заходи щодо справедливого оподаткування”, – вважає фахівець.

Також він прокоментував думку Об’єднаної гірничої компанії з цього приводу.

Потрібно більш детально вивчати думку цієї компанії. Звичайно ж існують абсолютно різні умови поставок. Для європейського ринку вони одні, а для азійського – зовсім інші. Також для цих ринків використовуються різні способи та маршрути доставки: десь товар йде кораблями, десь залізницею та іншим транспортом. Але це не змінює факту завищення ціни. При цьому у нас ціни змінюють просто неймовірно. Коли ми вивчали це питання, то мова йшла мінімум про 20% вартості. Це було в 2018 році. Тоді була тенденція до зростання ціни, зараз же ціна доходить до 200 доларів, коли як раніше була 100. Тобто за останні два роки вартість залізної руди підвищилася фактично в два рази. І ми вважали, що навіть при ціні в 60-70 доларів, вже ці 20% присутні. Собівартість руди комбінати декларують не вище, ніж 30 доларів. А ціна її на світовому ринку – 200 доларів. Тобто мова вже навіть не про 20%, а про суми, які можуть бути відрізнятися навіть на 100%”, – сказав Попович.

Нагадаємо, що Україна з січня по кінець квітня імпортувала майже на 45% більше алюмінієвих руд і бокситів в порівнянні з таким же періодом минулого 2020 року.

У кількісному вираженні це 1,78 млн тонн. Головними постачальниками стали Гана, Бразилія і Гвінея.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу