У квітні Україна імпортувала дизельного палива на 12% менше – 491 тисячу 600 тонн – порівняно з цим звітним періодом минулого року, повідомляють експерти, які відстежують роботу галузі.
Зазначається, що імпорт дизельного палива з Росії впав майже утричі – до 89 тисяч 500 тонн. З них близько 78 тисяч тонн було поставлено залізницею – на 3,4% менше порівняно з квітнем 2020 року. Ще майже 6 тисяч та близько 5,5 тисяч тонн відвантажили раніше поставленого ресурсу через термінал у Гомелі і трубопроводом “ПрикарпатЗахідтранс”. Через санкції Ради нацбезпеки імпорт цим трубопроводом зупинили у лютому цього року.
З 1 квітня швейцарська трейдерська компанія Proton Energy Group S.A. припинила поставки нафтопродуктів “Роснафти”. Щомісячні поставки цього трейдера становили близько 150 тисяч тонн.
Натомість Білорусь у квітні на 77% наростила поставки – до майже 262 тисяч тонн.
Імпорт з Литви скоротився на 5% – до 50 тисяч тонн порівняно з поставками у квітні минулого року.
Також повідомляється, що внутрішнє виробництво у квітні збільшилося на 1,4% – до понад 102 тисяч тонн порівняно з цим місяцем 2020-го. Так, Кременчуцький НПЗ наростив випуск дизпалива на 0,5% – до 95 тисяч тонн. Частка Шебелинського заводу – 7,2 тисячі тонн (+14,3%).
Збільшилася частка вітчизняного дизпалива у балансі ринку – до 17,2%, тоді як у квітні минулого року була на рівні 15,2%.
Раніше повідомлялося, що СБУ викрила незаконну схему з імпорту палива – імпортували в Україну великі партії пального з Білорусії та Росії на понад 100 мільйонів гривень.
Також ми писали, що до кінця травня ціна на автомобільне паливо буде щотижня рости на 15-20 копійок. До таких висновків прийшли українські аналітики. Експерти заявляють, що є 2 причини, які призвели до подорожчання палива.