Через аварію у Суецькому каналі застрягли вісім суден з українськими експортними вантажами, свідчать дані портового агента Stark Shipping. Зазначається, що на відкриття Суецького каналу в гавані Порт-Саїд і в самому каналі очікують судна, на борту яких – понад 680 тис. тонн вантажів.
Як вказано у повідомленні, серед суден – чотири балкери з кукурудзою та пшеницею, три – із залізною рудою, одне судно – з металом. Шість з них курсували у Китай, який є головним імпортером українського зерна та руди.
Сім суден чекають у Порт-Саїді у черзі серед десятків інших суден. Балкер Grebe застряг у самому каналі.
За оцінками, кожна доба простою у Суецькому каналі коштує для судновласника 30-35 тисяч доларів залежно від розмірів судна.
Станом на 28 березня, контейнеровоз Ever Given, який заблокував прохід, досі стоїть упоперек Суецького каналу. Зазначається, що керівництво Суецького каналу поки не називає термінів відновлення судноплавства каналом. У разі розвантаження судна – на розблокування піде кілька тижнів.
Інцидент створив ризики для українських експортерів. За прогнозами, транспортування руди, металів та агропродукції в Південно-Східну Азію і на Близький Схід може здорожчати.
Нагадаємо, контейнеровоз Ever Given під прапором Панами сів на мілину 23 березня. В результаті було блоковано рух каналом. На підходах до каналу скупчилася велика кількість суден.
Також ми писали, що за інформацією тайванської компанії Evergreen, яка зафрахтувала судно, інцидент спровокували погодні умови. Через сильні пориви вітру контейнеровоз відхилився від курсу, сівши на мілину.