Верховна Рада прийняла за основу законопроект №3739 “Про внесення змін до Закону України” Про державні закупівлі “по створенню передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості”.
Законопроект №3739 у першому читанні підтримали 248 народних депутатів.
Законопроект зобов’язує при закупівлях за бюджетні гроші машинобудівних товарів віддавати перевагу товарам з локалізацією виробника в Україні на рівні 25-40%, а з 2024 року – до 55%, навіть якщо вироби дорожчі за імпортні.
Законопроект на 10 років змінює процедуру закупівель за рахунок державного або регіональних бюджетів, що стосуються чотирьох областей машинобудування: залізничний транспорт, міський пасажирський транспорт, комунальна техніка і спецтехніка, а також енергетичне машинобудування.
Відповідно до законопроекту, ступінь локалізації – це питома вага вартості сировини, матеріалів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва в собівартості предмета закупівлі, який буде визначається уповноваженим органом в порядку і за методикою, встановленою Кабінетом міністрів.
Відзначимо, що, рівень проникнення імпорту в публічні закупівлі в галузях машинобудування в Україні сягає 50%, в середньому для всіх публічних закупівель по Україні цей показник становить 38%, тоді як в державних закупівлях розвинених країн (США, ЄС) імпорт становить не більше 4 -5% всіх закупівель.
Ми вже інформували, що в Україні обмежить доступ до тендерів іноземців.
Раніше ми писали, що Кабмін хоче відроджувати вітчизняний автопром застосовуючи принципи локалізації, а в АТ “Укрзалізниця” намагалися застосувати цей принцип для вітчизняних тепловозів.