З 1 жовтня в Україні починають діяти нові правила продажу алкоголю. Зокрема, продавців зобов’язали вказувати в чеках штрих-коди марки акцизного податку реалізованих спиртних напоїв — цього вимагають норми наказу Міністерства фінансів №329.
Нововведення прописувалися як інструмент для боротьби з тіньовим ринком алкоголю. За оцінками експертів, в Україні і так близько половини ринку алкогольної продукції перебуває в тіні саме через надмірне оподаткування.
Крім того, у Верховній Раді зареєстрували законопроект, в якому пропонується дозволити продаж спиртного і сигарет тільки в спеціалізованих магазинах. На поточний момент документ знаходиться на розгляді у парламентського Комітету.
Подробиці теми розповіла глава ради громадської організації «Інститут податкових реформ» Олена Хотенко в ефірі телеканалу «Перший Діловий».
«Великі компанії вже почали з 1 жовтня використовувати цю систему, і застосовують ці штрих-коди, сканування, і вже виконують відповідні зміни. Але їх невелика кількість. Зараз очікується, що поступово будуть переходити на цю систему інші продавці. Відповідна норма на сьогоднішній день не розповсюджується на всіх, так як є такі реєстратори розрахункових операцій, перелік яких був затвердженим, і в них немає поки що відповідних програмних функцій забезпечення», — зазначила експерт.
Глава ради громадської організації «Інститут податкових реформ» вважає, що метою таких нововведень є виведення алкоголю з «тіньового сектору». За її словами, обсяги продажу такої продукції в легальному секторі станом на сьогодні зменшились більш ніж на 50%.
«На сьогоднішній день вже більше ніж на 50% зменшились обсяги продажу такої продукції в легальному секторі, тобто вони вже пішли в «тінь». Саме для того, щоб не здійснювати додаткові силові заходи регулювання державою саме і є ця норма закону, яка має без втручання податкового органу, саме завдяки електронним механізмам вирішувати ці питання», — зазначила експерт.
Раніше ми повідомляли, що на українців очікують нові мінімальні ціни на алкоголь.